| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Nicel Veri Analizi | YBS 364 | 6 | 1 + 1 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | İstatistik ve Uygulamaları | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dersin genel amaçları: bilim, teori, hipotez, kavramlarını öğrenmek, metot, bilimsel bilgi kavramlarını öğrenmek, kantitatif analiz tekniklerini öğrenmek, anket verisi ile çalışmak, anketleri uygulayıp, SPSS ortamına aktarmak, çeşitli analizler yapmak ve bu analizleri yorumlayabilmek | 
| Dersin İçeriği | Tanımlayıcı istatistikler, SPSS ile grafikler, Hipotez testleri, çapraz tablolar, Ki-Kare, ANOVA, Basit Doğrusal Regresyon Analizi, Faktör Analizi, geçerlilik ve Güvenilrilik Analizi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma sürecini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | SPSS´e veri girebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | SPSS´teki verileri düzenleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | SPSS’te hipotezleri test edebilir | ||
| 6 | SPSS’te Veriler arasında karmaşık ilişkileri ortaya koyabilir | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve genel giriş | |
| 2 | Bilimsel araştırma ve Bilimsel araştırma süreci I | |
| 3 | Bilimsel araştırma süreci II | |
| 4 | SPSS’e giriş | |
| 5 | Temel istatistikler | |
| 6 | SPSS’te veri düzenleme | |
| 7 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Hipotez Testleri – Parametrik Hipotez Testleri | |
| 10 | Parametrik olmayan hipotez testleri | |
| 11 | Varyans Analizi | |
| 12 | Regresyon Analizi | |
| 13 | Faktör Analizi | |
| 14 | Ayırma ve Kümeleme Analizi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir | 
| Ders Kaynakları | Kalaycı, Şeref, SPSS Uygulamları Çok değişkenli İstatisitik Teknikler, Asil Yayın Dağıtım, 2. Baskı 2006. Internet Kaynakları: Veri Setleri ve tüm konularla ilgili örnekler | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma sürecini anlayabilir | ||||||||||
| 2 | SPSS´e veri girebilir | ||||||||||
| 3 | SPSS´teki verileri düzenleyebilir | ||||||||||
| 4 | SPSS’te değişkenler arasındaki ilişkileri araştırabilir | ||||||||||
| 5 | SPSS’te hipotezleri test edebilir | ||||||||||
| 6 | SPSS’te Veriler arasında karmaşık ilişkileri ortaya koyabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 15 | 
| 1. Proje / Tasarım | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||