Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | ISL 283 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders girişimcilikle ilgili pek çok düşünceyi ve sorgulamayı içermektedir. Bu nedenle öğrencinin girişimcilikle ilgili konularda eleştirel bir bakış açısı kazanması öncelikli hedeftir. Dersi alan öğrenci kendi girişimcilik potansiyelini değerlendirmeyi öğrendiği kadar başkalarınınkini de değerlendirmeyi öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Dönem boyunca bu derste girişimcilik fenomeni değerlendirilecek, keşfedilecek ve kritik edilecektir. Girişimciliğe bir düşünme ve davranma biçimi olarak yaklaşılacaktır. Girişimcilik sürecini yönetebilmek için onunla ilgili hayati konulara odaklanılacaktır. Ders genel olarak şunları içermektedir: Girişimciliğin doğası, girişimci kimdir? Girişimciliğin ekonomideki yeri ve yaratıcı bir iş fikrinden büyük bir iş modeline nasıl ulaşılır? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilikle ilgili konu ve kavramları bilir ve üzerine tartışma yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Toplumda, örgütte ve kişisel kariyerinde girişimci olmanın önemini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Girişimcilik fırsatlarını görür, değerlendirir ve nasıl geliştireceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Girişimcilikle ilgili bir konuda temel düzeyde bir araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Girişimcilikle ilgili güncel yayınları takip edip bunların eleştirel değerlendirmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı Ve Genel Bakış | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
2 | Girişimcinin ve girişimciliğin doğası | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
3 | Girişimcilik kültürü ve Girişimcinin ekonomideki rolü | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
4 | Fırsatları fark etmek | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
5 | Girişimci iş hayatına nasıl karışır? Planlı mı rastgele mi? İş modeli ve iş planı | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
6 | Rakip ve endüstri analizi şart mıdır? Cevap evet ise nedir bu endüstri analizi? | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
7 | Riskler yönetilebilir mi? Girişimcilikte finansal kaynaklar neler olabilir? | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
8 | Yenilik ve yaratıcılık yönetimi diye bir şey olabilir mi? örnekler üzerinden tartışma | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
9 | ARASINAV | |
10 | Marka, patent ve fikri mülkiyet hakları yönetimi üzerine | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
11 | Küçük kalmak mı iyidir yoksa büyümek mi gerekir? Büyüme stratejileri | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
12 | Öğrenci Sunumları | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
13 | Öğrenci Sunumları | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Barringer B.R. ve R. D. Ireland (2009) Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Pearson Prentice Hall. Sawhney, M & J. Zabin (2001) The Seven Steps to Nirvana, New York: McGraw Hill. Fraser, H. (2012) Design Works, Toronto: University of Toronto Press |
Ders Kaynakları | Aktan, O. (2009) Türk İşadamı ve İşletmesi, Gündoğan Yayınları. Buğra, A. (2010) Devlet ve İşadamları, İletişim Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |