| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Parasal İktisat | UTC 328 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı ekonomideki yapısal özelliklerin yanında para, kur, maliye politikaları ve iktisadi krizleri gerek Türkiye özelinde gerekse küresel ölçekte ele almaktır. |
| Dersin İçeriği | Para arzı ve talebi, parasal ve mali politikalar, para politikası transmisyon kanalları, ekonomide döviz kuru etkisi, krizlerin ekonomiye etkisi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Parasal kurumların tarihsel gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 2 | Para arzının ve para talebinin belirleyicilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Parasal dağıtım kanallarının etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Farklı parasal politikaların ekonomi üzerindeki rolünü tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Belirsizlik durumlarında parasal politikanın etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş – Paranın Tarihçesi ve Fonksiyonları | |
| 2 | Para Talebi Teorisi | |
| 3 | Finansal Piyasalar ve Faiz Teorileri | |
| 4 | Açık Ekonomide Döviz Kuru | |
| 5 | Enflasyon: Nedenleri, Kazançları, Maliyetleri | |
| 6 | Serbest Piyasa ve Bankacılık | |
| 7 | Dijital Para I | |
| 8 | Dijital Para II | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Finansal Kriz Teorileri | |
| 11 | Dünyada Döviz Krizleri | |
| 12 | 2008 Küresel Finans Krizi | |
| 13 | Türkiye ve Ekonomik Krizler I | |
| 14 | Türkiye ve Ekonomik Krizler II |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Parasal kurumların tarihsel gelişimini öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Para arzının ve para talebinin belirleyicilerini kavrar. | ||||||||||
| 3 | Parasal dağıtım kanallarının etkilerini analiz eder. | ||||||||||
| 4 | Farklı parasal politikaların ekonomi üzerindeki rolünü tartışır. | ||||||||||
| 5 | Belirsizlik durumlarında parasal politikanın etkisini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||