| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Ülke İncelemeleri | UTC 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Karşılaştırmalı Ülke İncelemeleri dersinin amacı uluslararası ticarette ve Türkiye’nin dış ticaretinde önemli paya sahip olan ülkeleri gerek sosyolojik gerekse ekonomik açıdan tarihsel süreçleri de dikkate alarak incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Ülkelerin sosyo-ekonomik olarak incelenmesi, ülkelerin iktisadi kalkınmaları, ülkelerin ekonomik tarihleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ticarette ülkelerin ekonomik sistemlerinin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Toplumsal olayların ve krizlerin ülke ekonomileri üzerindeki etkisini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Türkiye’nin ticaret ortaklarının iç dinamiklerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Ülkelerin ekonomik kalkınmalarının kaynaklarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş – Türkiye’nin Uluslararası Ticaretinin Genel Durumu | |
| 2 | Uluslararası Ticaretin Dinamosu: Çin I | |
| 3 | Uluslararası Ticaretin Dinamosu: Çin II | |
| 4 | ABD Ekonomisine Bakış | |
| 5 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: Orta Doğu I | |
| 6 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: Orta Doğu II | |
| 7 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: AB I | |
| 8 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: AB II | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: Rusya | |
| 11 | Türkiye’nin Ticaret Ortakları: Balkanlar | |
| 12 | Gelişmekte olan Pazarlar: Hindistan | |
| 13 | Gelişmekte olan Pazarlar: Afrika I | |
| 14 | Gelişmekte olan Pazarlar: Afrika II |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ticarette ülkelerin ekonomik sistemlerinin önemini kavrar. | ||||||||||
| 2 | Toplumsal olayların ve krizlerin ülke ekonomileri üzerindeki etkisini anlar. | ||||||||||
| 3 | Türkiye’nin ticaret ortaklarının iç dinamiklerini analiz edebilir. | ||||||||||
| 4 | Ülkelerin ekonomik kalkınmalarının kaynaklarını açıklayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||