| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Entegrasyonu | UTC 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Avrupa Birliği Entegrasyonu hakkında öğrencinin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste AB´nin siyasi tarihi, kuruluşu, kurumları, antlaşmalar, genişlemesi, politikaları ve güncel sorunlar ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | AB´nin tüm kurumlarını ve kurumsal yapısını iyi tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Üç-sütunlu AB politikalarının kapsamı, oluşum süreci ve kurumsal yapı içindeki yerlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | AB´nin 1973, 1981, 1986, 1995, 2004 ve 2007 genişlemelerini öğrenir. AB genişleme süreçlerini karşılaştırmaları ve genişleme süreçlerinde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Avrupa Birliği Ortak politikalarının tarihsel gelişimi, belirleyici motivasyonları ve limitleri hakkında kapsamlı bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Ortak Politika üretme süreçleri, yapıları ve aktörleri hakkında bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | 2. AB genişleme süreçlerini karşılaştırmaları ve genişleme süreçlerinde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | AB´nin Siyasi Tarihi | |
| 2 | AB´nin Kurumsal Yapısı | |
| 3 | AB´nin Genişlemesi | |
| 4 | AB Antlaşmaları | |
| 5 | Avrupa Topluluğundan Avrupa Birliğine geçiş | |
| 6 | AB Ortak Pazarı | |
| 7 | AB Dış Politikası | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | AB Ortak Tarım Politikası | |
| 10 | AB Sosyal Politikaları | |
| 11 | AB-Türkiye İlişkileri | |
| 12 | AB-üye devletlerin ilişkileri | |
| 13 | AB´nin Güncel Sorunları | |
| 14 | AB´nin geleceği hakkında genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press Cini, Perez and Borrogan, European Union Politics, Beta Yayınları 2012, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | AB´nin tüm kurumlarını ve kurumsal yapısını iyi tanır. | ||||||||||
| 2 | Üç-sütunlu AB politikalarının kapsamı, oluşum süreci ve kurumsal yapı içindeki yerlerini kavrar. | ||||||||||
| 3 | AB´nin 1973, 1981, 1986, 1995, 2004 ve 2007 genişlemelerini öğrenir. AB genişleme süreçlerini karşılaştırmaları ve genişleme süreçlerinde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar hakkında değerlendirme yapar. | ||||||||||
| 4 | Avrupa Birliği Ortak politikalarının tarihsel gelişimi, belirleyici motivasyonları ve limitleri hakkında kapsamlı bilgi kazanır. | ||||||||||
| 5 | Ortak Politika üretme süreçleri, yapıları ve aktörleri hakkında bilgi kazanır. | ||||||||||
| 6 | 2. AB genişleme süreçlerini karşılaştırmaları ve genişleme süreçlerinde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar hakkında değerlendirme yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||