Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | ISL 388 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. METİN SAYGILI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.3-16). |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 19-45) |
3 | Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 47-53) |
4 | Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 55-62) |
5 | Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 62-70) |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 129-142) |
7 | Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
9 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 98- 102) |
10 | Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.107-126) |
11 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | Herhangi bilimsel çalışmalara göz atılması (s.333-348) |
13 | Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları | Dergi, Fakülte, Enstitü yazım kurallarına bakılması |
14 | Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Diğer Kaynaklar : Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times Sekaran, U. (1992) Research Methods for Business, Canada: John Wiley & Sons, 2nd Edition. Gökçe, B. (1992) Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | ||||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | ||||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | ||||||
9 | Etik farkındalık | ||||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |