| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşyeri Eğitimi | SAY 494 | 8 | 5 + 0 | 5 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM, Prof.Dr. CEMAL SEZER, Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ, Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, Doç.Dr. SEMA AKPINAR, BAHADIR GÜNDÜZ, |
| Dersin Yardımcıları | Özgün Ünal |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı |
1- Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi Sağlık Yönetimi lisans eğitiminde öğrencilerinin, okulda edindikleri teorik bilgilerini pekiştirmek, |
| Dersin İçeriği | İşyeri Eğitimi ile İlgili Mevzuat ve Uygulamalar, İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Hukuku, Sağlık, Çevre ve Güvenlik Etkileri, Kalite Yönetimi ve Standartları, Sürdürülebilir Kalkınma, Risk yönetimi, İşyeri Süreçlari, Raporlama Teknikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 3 | Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini anlar, birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar | |
| 2 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
| 3 | İş Hukuku ve Etik | |
| 4 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının incelenmesi | |
| 5 | Hizmet süreçlerinin gözlemlenmesi | |
| 6 | Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından incelenmesi, fonksiyonel bağlılık ilişkilerinin değerlendirilmesi | |
| 7 | Kalite Yönetimi ve Standartları | |
| 8 | Sürdürülebilir Kalkınma | |
| 9 | Risk yönetimi ve değişiklik yönetimi | |
| 10 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma | |
| 11 | Örnek İşyeri Süreç Analizi (organizasyon, maliyet, rekabet, vb.) | |
| 12 | Raporlama teknikleri | |
| 13 | Sonuç Raporlarının Sunumu | |
| 14 | Sonuç Raporlarının Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok |
| Ders Kaynakları | yok |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
| 2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır | ||||||||||
| 3 | Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini anlar, birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır | ||||||||||
| 4 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 200 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||