| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hikaye Tahlilleri | YTE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hikayenin tanımı, özellikleri | |
| 2 | Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi | |
| 3 | Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi | |
| 4 | Hikayenin unsurları | |
| 5 | Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima” | |
| 6 | Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır” | |
| 7 | Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit” | |
| 8 | Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri” | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı” | |
| 11 | Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu” | |
| 12 | Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva” | |
| 13 | Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü” | |
| 14 | Modern ve Postmodern hikaye |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro) 2. Hece Dergisi Türk öykücülüğü Özel Sayısı 3. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman 4. Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| 10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||