Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hikaye Tahlilleri | YTE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED HÜKÜM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hikayenin tanımı, özellikleri | |
2 | Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi | |
3 | Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi | |
4 | Hikayenin unsurları | |
5 | Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima” | |
6 | Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır” | |
7 | Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit” | |
8 | Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri” | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı” | |
11 | Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu” | |
12 | Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva” | |
13 | Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü” | |
14 | Modern ve Postmodern hikaye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro) 2. Hece Dergisi Türk öykücülüğü Özel Sayısı 3. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman 4. Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |