| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşen Dünyada Dinlerarası İlişkiler | FDT 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların birbirlerini daha iyi tanımalarını sağlama. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme terimini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Dinlerarası diyalog kavramının ortaya çıkışını inceleyerek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Medeniyetler çatışmasından medeniyetler ittifakına geçişin nasıl sağlanacağını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Kültürlerarası diyaloğun önemini tanimlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Yahudilerin diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Müslümanların diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Terim olarak Küreselleşme | |
| 3 | Diyalog ve Dinlerarası Diyalog Terimleri | |
| 4 | Dinlerarası Diyalog anlayışının Tarihçesi | |
| 5 | 1962-1965 İkinci Vatikan Konsili | |
| 6 | Kiliseler arası diyalog | |
| 7 | Kilisenin öteki dinlere bakışı | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | İslam Sekreteryası | |
| 10 | Hıristiyanlığın İslama bakışı | |
| 11 | Hıristiyanlığın Yahudiliğe bakışı | |
| 12 | Yahudiliğin Hıristiyanlığa bakışı | |
| 13 | Yahudiliğin İslama bakışı | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1] Watt, William Montgomery, (1996) Müslüman-Hıristiyan Diyalogu/Christian-Muslim encounters, çev. Fuat Aydın, Birey Yayınları, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | 2]. Aydın, Mahmut, Monolodan Diyoloğa/From monolog to dialogue, Ankara Okulu Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | X | |||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme terimini tanımlar. | |||||||||||
| 2 | Dinlerarası diyalog kavramının ortaya çıkışını inceleyerek açıklar. | |||||||||||
| 3 | Medeniyetler çatışmasından medeniyetler ittifakına geçişin nasıl sağlanacağını açıklar. | |||||||||||
| 4 | Kültürlerarası diyaloğun önemini tanimlar. | |||||||||||
| 5 | Yahudilerin diğer dinlere bakışını tartışır. | |||||||||||
| 6 | Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. | |||||||||||
| 7 | Müslümanların diğer dinlere bakışını tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||