| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çim Alanların Tesisi ve Bakımının Teknik Esasları | BIY 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Çim alanlarda kullanılacak bitkilerin; ekolojik ve kullanım amaçlarına göre belirlenmesi, çim alan tesisi ve bakımında uygulanan kültürel yöntemlerin bilinmesi ve çim alanlar konusunda temel bilgi kazandırmak | 
| Dersin İçeriği | Çim alanların tesisi, kullanılacak bitkilerin bireysel ve vejetasyon kalite ölçütlerinin belirlenmesi, ekim-dikim ve bakım işlemlerinin yapılması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tamamında | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çim bitkilerinin tanımı ve kullanım alanları | |
| 2 | Çim bitkilerinin yapısal özellikleri (Vejetatif organlar) | |
| 3 | Çim bitkilerinin yapısal özellikleri (Generatif organlar) | |
| 4 | Bireysel kalite ölçütleri (renk, büyüme formu, kök gelişmesi vd.) | |
| 5 | Vejetasyon kalite ölçütleri (Üniformite, doku, düzlük, sıklık vd.) | |
| 6 | Çevresel etmenler (Işık, sıcaklık, su, rüzgar, hava, toprak) | |
| 7 | Çim alanlarda toprak hazırlığı | |
| 8 | Serin iklim çim alan bitkileri | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Sıcak iklim çim alan bitkileri | |
| 11 | Çim alan bitkilerinin ekim-dikim işlemleri | |
| 12 | Alana uygun bitkilerin seçimi ve karışımların hazırlanması | |
| 13 | Çim alanlarda bakım işlemleri (Sulama, gübreleme, biçme vd.) | |
| 14 | Çim alanlarda yönetim sorunları, genel değerlendirme ve sonuçlar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çim Alanları Ders Notu | 
| Ders Kaynakları | Açıkgöz, E., 1994. Çim Alanlar Yapım ve Bakım Tekniği.  Çevre Ltd. Şti Yayınları 4, 1. Baskı, Ocak 1994, Ön-Mat A.Ş., Bursa. Avcıoğlu, R., 1997. Çim Tekniği, Yeşil Alanların Ekimi, Dikimi ve Bakımı. Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova-İzmir.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tamamında | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Sözlü Sınav | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||