| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Floristik Kompozisyon Belirleme ve Yöntemleri | BIY 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Vejetasyonda bulunan bitkisel materyalin familyalar bazında tanınması. Kullanım alanlarının belirlenmesi. Endemik ve risk altında bulunan türlerin belirlenerek korumaya alınması ve üretimlerinin yapılması konusunda temel bilgi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Floristik kompozisyon belirleme yöntemlerinin uygulanması, verilerin alınması ve sonuçların değerlendirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | dersin tamamındaTüm | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Floristik kompozisyon, tanımlar, kavramlar | |
| 2 | Biyolojik, ekolojik ve sosyolojik olarak bitkiler | |
| 3 | Bitkilerin birlikte yaşam sosyolojisi (fitososyoloji) | |
| 4 | Taksonomik sınıflandırma | |
| 5 | Botanik kompozisyon belirlemede Transekt yöntemi | |
| 6 | Botanik kompozisyon belirlemede Kuadrat yöntemi | |
| 7 | Botanik kompozisyon belirlemede Lup yöntemi | |
| 8 | Botanik kompozisyon belirlemede Gözle tahmin yöntemi | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Alana göre botanik kompozisyon belirleme | |
| 11 | Ağırlığa göre botanik kompozisyon belirleme | |
| 12 | Vejetasyondan bitki toplama ve ilkeleri | |
| 13 | Bitki materyallerinin herbaryumu ve korunması | |
| 14 | Genel değerlendirme ve sonuçlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notu |
| Ders Kaynakları | Avcıoğlu, R., 1983. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 466, Bornova-İzmir. Kaçar, B., 1983. Genel Bitki Fizyolojisi. Ankara Üniv. Ziraat Fak., Yayınları: 881, Ders Kitabı: 246, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | dersin tamamındaTüm |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||