| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiyenin Floristik Yapısı | BIY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ülkemizin zengin floristik yapısının tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | Tarihçe, ekolojik özellikler, floristik özellikler, bitki grupları, algler, mantarlar, likenler, yosunlar, eğreltiler, tohumlu bitkiler, gymnospermler, angiospermler, familyalar, cinsler, bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler, önlemler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihçeyi öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Türkiye´nin ekolojik özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Türkiye´nin floristik özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltileri öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Tohumlu bitkileri öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve önerileri bilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihçe | |
| 2 | Ekolojik özellikler | |
| 3 | Ülkemizin iklimsel çeşitlilikleri | |
| 4 | Ülkemizin topoğrafik çeşitlilikleri | |
| 5 | Jeolojik ve jeomorfolojik çeşitlilikleri | |
| 6 | Deniz, göl ve akarsu gibi sucul ortam çeşitlilikleri | |
| 7 | Yükseklik farklılıkları ve etkileri | |
| 8 | Anadolu diagonali ve özelliği | |
| 9 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltiler | |
| 10 | Tohumlu bitkiler | |
| 11 | Gymnospermler | |
| 12 | Angiospermler | |
| 13 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler | |
| 14 | Önlemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
| Ders Kaynakları | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihçeyi öğrenir. | ||||||||||||
| 2 | Türkiye´nin ekolojik özelliklerini öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | Türkiye´nin floristik özelliklerini öğrenir. | ||||||||||||
| 4 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltileri öğrenir. | ||||||||||||
| 5 | Tohumlu bitkileri öğrenir. | ||||||||||||
| 6 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve önerileri bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||