| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modernlikten Post Modernliğe Sos.Teori | SOS 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Aydınlanmadan bu yana sosyal teorinin gelişim çizgini öğrenip analiz etmek. |
| Dersin İçeriği | Bu derste modernliğin Aydınlanma ve sonrası döenmlere kadar giden tarihsel sürecinden başlayarak yaşadığımız yüzyıla damgasını vuran derin etkiler üzerinde durulacak, 50´li yıllarla birlikte ise toplum kuramında yerini postmodern teoriye bıraktığı süreç belli başlı kuramcıları özelinde tartışma konusu yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aydınlanma düşüncesini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Modernliğin kökenleri hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Modernlğin kuramcılarını tanır | Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Endüstri toplumunu analiz eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Postmodern toplum kuramını öğrenir ve tartışır | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk aşama: Aydınlanma | |
| 2 | Modernliğin kökenleri | |
| 3 | Modernliğin kurumsal boyutları | |
| 4 | Sosyoloji ve modernlik | |
| 5 | Modernliğin kuramcıları:Marx,Durkheim,Weber | |
| 6 | Kapitalist toplum olarak Endüstriel Toplumu:Marx ve Marksizm | |
| 7 | Durkheim organik dayanışma | |
| 8 | Weber ve çelik kafes | |
| 9 | Modernliğin krizleri:Yüksek modernlik mi yoksa postmodernlik mi? | |
| 10 | Postmodern toplum kuramının yükselişi | |
| 11 | Lyotard ve postmodern durum | |
| 12 | Foucault ve postmodern toplum bilimi | |
| 13 | Derrida, Baudrillard ve yapısöküm ve hipergerçeklik | |
| 14 | Modernlik ve postmodernliğin eleştirisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Modernity, Polity Press, 1992, Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yay.1994. 2.Charles Taylor,Malaise of Modernity, Anansi,1991-Modernliğin Sıkıntıları,Ayrıntı Yay.1995. 3.Peter Wagner, A Sociology of Modernity, Routledge,1994-Modernliğin Sosyolojisi,Sarmal, 1996. 4.Anthony Giddens,Modernity and Self-Identity,Polity Press,1991. 5.Anthıny Giddens,Modernliğin Sonuçları,Ayrıntı Yayınları,1994. 6.Zygmunt Bauman,Modernlik ve Müphemlik,Ayrıntı Yay.2004. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aydınlanma düşüncesini öğrenir | |||||||
| 2 | Modernliğin kökenleri hakkında bilgi edinir | |||||||
| 3 | Modernlğin kuramcılarını tanır | |||||||
| 4 | Endüstri toplumunu analiz eder | |||||||
| 5 | Postmodern toplum kuramını öğrenir ve tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||