| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kalkınma ve Sosyal Siyaset | CEK 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özge Alev SÖNMEZ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Dünyanın büyük bir kısmını oluşturan AGÜ için kalkınmanın yeri ve önemi. Kalkınma modelinin kritiği. G.Ü. den hızla büyüyen ve rekabette güçlenen Asya ülkelerinin evrensel ekonomik-politik dengeler üzerindeki etkilerinin ele alınması ve bu bağlamda Türkiye´nin analizi. |
| Dersin İçeriği | Kalkınmanın anlamı, ekonomik büyüme ve kalkınma ile ilgili görüşler, kalkınma modelleri ve kalkınmanın ekonomi-politiği, yeni yaklaşımlar, küreselleşmenin rolü, kalkınma yoksulluk ve refah arasındaki ilişki. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalkınma ve büyümenin farkını açıklar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Kalkınmanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişmiş Ülkeler için önemini açıklar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Sermaye ve emek ilişkisinin istihdam ve kalkınmaya etkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Küresel rekabet ve işsizlik sorununa karşı iş piyasalarında uygulanabilir politikaları tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Türkiyenin kalkınma strateji ve politikalarının uygulanmasında ekonomi-politik etkileşimi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Türkiyede kalkınma ve kamu yönetiminin etkinliğini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal açılım | |
| 2 | Ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki farklar | |
| 3 | Seminer ve tartışma | |
| 4 | Sermaye birikimi ve kalkınma | |
| 5 | Kalkınmada iç ve dış yatırımlar | |
| 6 | Seminer ve tartışma | |
| 7 | Kalkınma ve teknoloji | |
| 8 | Kalkınmada beşeri sermaye, nüfus ve diğer dinamikler | |
| 9 | Seminer ve tartışma | |
| 10 | Kalkınma ve istihdam Asyanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişen Ülkerinden yeni açılımlar | |
| 11 | Seminer ve tartışma | |
| 12 | Türkiye´de kaynak dağılımı sorunu | |
| 13 | Kalkınma modelleri. Reel rekabet ve sürekli durgunluk | |
| 14 | Seminer ve tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kalkınma ve büyümenin farkını açıklar | |||||||||
| 2 | Kalkınmanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişmiş Ülkeler için önemini açıklar | |||||||||
| 3 | Sermaye ve emek ilişkisinin istihdam ve kalkınmaya etkisini açıklar | |||||||||
| 4 | Küresel rekabet ve işsizlik sorununa karşı iş piyasalarında uygulanabilir politikaları tartışır | |||||||||
| 5 | Türkiyenin kalkınma strateji ve politikalarının uygulanmasında ekonomi-politik etkileşimi açıklar | |||||||||
| 6 | Türkiyede kalkınma ve kamu yönetiminin etkinliğini değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 12 |
| 2. Ödev | 13 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||