| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | EPO 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değişen öğretim düzenleme yaklaşımlardan haberdar etmek ve değişen eğitim sistemine uyum sağlayarak güncel ve yeni yaklaşımların öğrenilmesini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimlerin incelenmesi etkin öğrenme, yaratıcılık, yaratıcı düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, beyin temelli öğrenme, yansıtıcı düşünme, oluşturmacılık vb. yaklaşımlara göre programların hazırlanması ve uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | öğretimsel açıdan yeni yönelimleri fark eder | Tartışma, | Ödev, |
| 2 | Yeni öğretimsel yaklaşımlardan haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Yeni öğretimsel yaklaşımları bilir | Tartışma, | Ödev, |
| 4 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara göre program tasarlar | Alıştırma ve Uygulama, | Portfolyo, |
| 5 | Yeni öğretimsel yaklaşımları uygular | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
| 6 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara ilişkin uygulamaları değerlendirir | Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler | |
| 2 | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler | |
| 3 | Etkin öğrenme | |
| 4 | Etkin öğrenme | |
| 5 | yaratıcılık | |
| 6 | yaratıcı düşünme | |
| 7 | düşünme becerileri | |
| 8 | eleştirel düşünme | |
| 9 | beyin temelli öğrenme | |
| 10 | yansıtıcı düşünme | |
| 11 | oluşturmacılık | |
| 12 | yeni yönelimlere göre program hazırlanması | |
| 13 | yeni yönelimlere göre program uygulanması | |
| 14 | yeni yönelimlere göre program değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gülay Ekici (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-I Gülay Ekici (2015) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-II Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | öğretimsel açıdan yeni yönelimleri fark eder | |||||||||||||
| 2 | Yeni öğretimsel yaklaşımlardan haberdar olur | |||||||||||||
| 3 | Yeni öğretimsel yaklaşımları bilir | |||||||||||||
| 4 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara göre program tasarlar | |||||||||||||
| 5 | Yeni öğretimsel yaklaşımları uygular | |||||||||||||
| 6 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara ilişkin uygulamaları değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|