| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Teorisi | MAT 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | İstatistik, Bilgisayar Programlama |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Oyunlar teorisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Oyun Teorisi, Rekabet ve Stratejiler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Konveks Kümeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Şartlı Kompakt Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Pazar Rekabeti | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Konkav ve Konveks Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Zamanlama Oyunları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 10 | Ortaksız Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Ortaklı Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Aşamalı Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 13 | N- Kişili Oyunlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | |
| 2 | Ortaksız Oyunlar | |
| 3 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | |
| 4 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve OptimalStratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | |
| 5 | Konveks Kümeler | |
| 6 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | |
| 7 | Şartlı Kompakt Oyunlar | |
| 8 | Pazar Rekabeti | |
| 9 | Konkav ve Konveks Oyunlar | |
| 10 | Zamanlama Oyunları | |
| 11 | Ortaksız Oyunlar | |
| 12 | Ortaklı Oyunlar | |
| 13 | Aşamalı Oyunlar | |
| 14 | N- Kişili Oyunlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sezginman, İ, Lineer Programlama Teori ve Problemleri, YTÜ Yayınları, Yayın No: 187, İstanbul, 1986. Ahlatçıoğlu, M., Tiryaki, F., Oyunlar Teorisi, YTÜ Yayınları, Yayın No: 4, İstanbul, 1998. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler. | ||||||
| 1 | Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler. | X | |||||
| 2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar. | X | |||||
| 2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | ||||||
| 4 | Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | ||||||
| 5 | Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | ||||||
| 5 | Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | ||||||
| 6 | Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır. | X | |||||
| 6 | Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır. | ||||||
| 7 | Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder. | ||||||
| 7 | Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder. | X | |||||
| 8 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer. | X | |||||
| 8 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer. | ||||||
| 9 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır. | X | |||||
| 10 | Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | |||||||||||||||||||||
| 2 | Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları | |||||||||||||||||||||
| 3 | Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama | |||||||||||||||||||||
| 4 | Konveks Kümeler | |||||||||||||||||||||
| 5 | Sonsuz Muhalif Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 6 | Şartlı Kompakt Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 7 | Pazar Rekabeti | |||||||||||||||||||||
| 8 | Konkav ve Konveks Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 9 | Zamanlama Oyunları | |||||||||||||||||||||
| 10 | Ortaksız Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 11 | Ortaklı Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 12 | Aşamalı Oyunlar | |||||||||||||||||||||
| 13 | N- Kişili Oyunlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||