Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzim İmmobilizasyonu | KIM 646 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlı materyallerden elde edilen ve maliyeti yüksek olan enzimlerin katı bir destek materyaline tutturularak defalarca kullanım olanağı elde edilmesinin öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Enzimler ve Proteinler, immobilizasyon, enzim immobilizasyonu, enzim immobilizasyon optimizasyonu, enzim immobilizasyonun serbest enzime göre üstünlükleri, enzim İmmobilizasyon yöntemleri I, enzim İmmobilizasyon yöntemleri II, çapraz bağlama, kovalent bağlama ve iyonik bağlama yöntemleri, matrikste tutuklama, polimer materyallerle ilgili enzim immobilizasyon, enzim immobilizasyonun önemi, enzim kararlılığının arttırılması, enzim immobilizasyonu ve endüstrideki uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler enzimler ve proteinleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler enzim immobilizasyonu hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler enzim immobilizasyon yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler enzim immobilizasyonunun önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenciler enzim immobilizasyonunun endüstrideki kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enzimler ve Proteinler | [1] |
2 | İmmobilizasyon | [1] |
3 | Enzim immobilizasyonu nedir? | [1] |
4 | Enzim immobilizasyon optimizasyonu | [1] |
5 | Enzim immobilizasyonun serbest enzime göre üstünlükleri | [1] |
6 | Enzim İmmobilizasyon yöntemleri I | [1], [2] |
7 | Enzim İmmobilizasyon yöntemleri II | [1], [2] |
8 | Çapraz bağlama, Kovalent bağlama ve iyonik bağlama yöntemleri | [1], [2] |
9 | Arasınav | |
10 | Matrikste tutuklama, polimer materyallerle ilgili enzim immobilizasyon | [1], [2] |
11 | Enzim immobilizasyonun önemi | [1], [2] |
12 | Enzim kararlılığının arttırılması | [1], [2] |
13 | Enzim immobilizasyonu ve endüstrideki uygulamaları | [1], [2] |
14 | Enzim immobilizasyonu ve endüstrideki uygulamaları | [1], [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Nelson, D.L. and Cox, M.M., Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth edition, Worth Publishers Inc., USA, 2005 |
Ders Kaynakları | [2] GF. Bickerstaff, 1997; Immobilization of Enzymes and Cells (Humana Press). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler enzimler ve proteinleri öğrenir. | ||||||||||
2 | Öğrenciler enzim immobilizasyonu hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
3 | Öğrenciler enzim immobilizasyon yöntemlerini öğrenir. | ||||||||||
4 | Öğrenciler enzim immobilizasyonunun önemini kavrar. | ||||||||||
5 | Öğrenciler enzim immobilizasyonunun endüstrideki kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |