Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Buluşçuluk ve Yenilik Yönetimi | FBE 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen Bilimleri alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarındaki öğrencilerin bilimsel çalışmalarında yaratıcı fikir geliştirmeleri, icat ve keşfe yönelik eğilimlerini arttırmak ve yeni teknolojilerin ve bilgi oluşmasındaki temel öğeleri öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi, yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası patent, know-how, marka ve lisanslar, tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım, ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı, AR-GE, yenilik ve yenilik yönetimi, Teknoloji ve teknoloji yönetimi, rekabet edilebilirlik, ürün teknoloji ve yol haritaları, bilim ve iş dünyasından örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenilik, buluş, icat, patent gibi temel kavramları bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Kendi alanlarına yönelik yenilikçi çalışmalarını izlemek, yorumlamak | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Teknoloji ve yenilik türlerini bilmek, spesifiik örnekler verebilmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Mesleki uzmanlık alanlarına uyarlanmış uygun yenilikçi teknik ve teknolojileri uyarlayabilmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Dijitalleşme, Endüstri 4.0 ve alt bileşenleri hakkında analiz yapma, araştırmalar gerçekleştirme | Örnek Olay, Tartışma, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi | |
2 | Yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik | |
3 | Buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası | |
4 | Patent, know-how, marka ve lisanslar | |
5 | Tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım | |
6 | Ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı | |
7 | AR-GE, Ürün teknoloji ve yol haritaları | |
8 | Yenilik ve yenilik yönetimi, | |
9 | AR-GE yenilik ve teknoloji yayılımı | |
10 | Teknoloji ve teknoloji yönetimi | |
11 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
12 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
13 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
14 | Sunumlar ve örnek olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Robinson K., Kitap yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |