Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Buluşçuluk ve Yenilik Yönetimi FBE 600 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER
Dersi Verenler Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fen Bilimleri alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarındaki öğrencilerin bilimsel çalışmalarında yaratıcı fikir geliştirmeleri, icat ve keşfe yönelik eğilimlerini arttırmak ve yeni teknolojilerin ve bilgi oluşmasındaki temel öğeleri öğrenmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi, yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası patent, know-how, marka ve lisanslar, tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım, ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı, AR-GE, yenilik ve yenilik yönetimi, Teknoloji ve teknoloji yönetimi, rekabet edilebilirlik, ürün teknoloji ve yol haritaları, bilim ve iş dünyasından örnekler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yenilik, buluş, icat, patent gibi temel kavramları bilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Kendi alanlarına yönelik yenilikçi çalışmalarını izlemek, yorumlamak Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Teknoloji ve yenilik türlerini bilmek, spesifiik örnekler verebilmek Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav, Proje / Tasarım,
4 Mesleki uzmanlık alanlarına uyarlanmış uygun yenilikçi teknik ve teknolojileri uyarlayabilmek Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
5 Dijitalleşme, Endüstri 4.0 ve alt bileşenleri hakkında analiz yapma, araştırmalar gerçekleştirme Örnek Olay, Tartışma, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
6 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi
2 Yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik
3 Buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası
4 Patent, know-how, marka ve lisanslar
5 Tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım
6 Ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı
7 AR-GE, Ürün teknoloji ve yol haritaları
8 Yenilik ve yenilik yönetimi,
9 AR-GE yenilik ve teknoloji yayılımı
10 Teknoloji ve teknoloji yönetimi
11 Sunumlar ve örnek olaylar
12 Sunumlar ve örnek olaylar
13 Sunumlar ve örnek olaylar
14 Sunumlar ve örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Robinson K., Kitap yayınevi
2. Postman N., Teknopoli, Gelenek yayınları, 2004 İstanbul
3. Compton W. D., Mühendislik ve teknoloji yönetimi Beta yayınları, 1999, İstanbul
4. Taşkın H., Adalı. M, R., Teknolojik zeka ve rekabet stratejileri, Değişim yayınları, 2004, İstanbul
5. Dhillon B. S., Enginnering and Technology Management Toolsand Applications, Artech House
6. Cross N., Engineering Design Methods Strategies for Product Design John Willey & Sons
7. Jones B., Miller B., Innovation Diffusion in the New Economy the Tacit component, Routledge

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. X
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. X
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. X
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. X
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. X
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. X
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 10 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6