| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Buluşçuluk ve Yenilik Yönetimi | FBE 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fen Bilimleri alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarındaki öğrencilerin bilimsel çalışmalarında yaratıcı fikir geliştirmeleri, icat ve keşfe yönelik eğilimlerini arttırmak ve yeni teknolojilerin ve bilgi oluşmasındaki temel öğeleri öğrenmelerini sağlamak |
| Dersin İçeriği | zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi, yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası patent, know-how, marka ve lisanslar, tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım, ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı, AR-GE, yenilik ve yenilik yönetimi, Teknoloji ve teknoloji yönetimi, rekabet edilebilirlik, ürün teknoloji ve yol haritaları, bilim ve iş dünyasından örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yenilik, buluş, icat, patent gibi temel kavramları bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Kendi alanlarına yönelik yenilikçi çalışmalarını izlemek, yorumlamak | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
| 3 | Teknoloji ve yenilik türlerini bilmek, spesifiik örnekler verebilmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Mesleki uzmanlık alanlarına uyarlanmış uygun yenilikçi teknik ve teknolojileri uyarlayabilmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
| 5 | Dijitalleşme, Endüstri 4.0 ve alt bileşenleri hakkında analiz yapma, araştırmalar gerçekleştirme | Örnek Olay, Tartışma, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
| 6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi | |
| 2 | Yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik | |
| 3 | Buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası | |
| 4 | Patent, know-how, marka ve lisanslar | |
| 5 | Tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım | |
| 6 | Ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı | |
| 7 | AR-GE, Ürün teknoloji ve yol haritaları | |
| 8 | Yenilik ve yenilik yönetimi, | |
| 9 | AR-GE yenilik ve teknoloji yayılımı | |
| 10 | Teknoloji ve teknoloji yönetimi | |
| 11 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
| 12 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
| 13 | Sunumlar ve örnek olaylar | |
| 14 | Sunumlar ve örnek olaylar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Robinson K., Kitap yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yenilik, buluş, icat, patent gibi temel kavramları bilmek | ||||||||||||
| 2 | Kendi alanlarına yönelik yenilikçi çalışmalarını izlemek, yorumlamak | ||||||||||||
| 3 | Teknoloji ve yenilik türlerini bilmek, spesifiik örnekler verebilmek | ||||||||||||
| 4 | Mesleki uzmanlık alanlarına uyarlanmış uygun yenilikçi teknik ve teknolojileri uyarlayabilmek | ||||||||||||
| 5 | Dijitalleşme, Endüstri 4.0 ve alt bileşenleri hakkında analiz yapma, araştırmalar gerçekleştirme | ||||||||||||
| 6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||