| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Taşkın Hidrolojisi | INM 576 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Taşkın afeti ile ilgili genel bilgileri vererek; taşkın frkans analizi, gelmesi muhtemel taşkın debilerinin hesaplarını, taşkın yayılım-tehlike-risk haritalarının oluşturulmasını kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Hidrolojide istatistik ve olasılık yöntemlerin uygulanması,Taşkın frekans analizi, taşkın yayılım haritalarının hazırlanması, taşkın tehlike-risk yönetim planlarının hazırlanması, baraj yıkılması analizleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Bölgesel Taşkın Frekans Analizleri | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Taşkınların Ötelenmesi-Yayılması Risk ve Tehlike haritaları | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Taşkın Risk Yönetimi | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | |
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | |
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | |
| 4 | Hidrograf Analizi | |
| 5 | Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler | |
| 6 | Birim Hidrograf Yöntemi | |
| 7 | SCS Yöntemi | |
| 8 | İstatik Yöntemler | |
| 9 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |
| 10 | Bölgesel Analizin Amacı | |
| 11 | Taşkın Ötelenmesinde Hidrolojik Yöntemler | |
| 12 | Taşkın Ötelenmesinde Hidrolik Yöntemler, Taşkın yayılım-risk-hasar tehlike haritaları | |
| 13 | Taşkın Risk Yönetimi | |
| 14 | Baraj Yıkılma Analizleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Doç.Dr. Emrah DOĞAN,Taşkın Hidrolojisi Ders Notları |
| Ders Kaynakları | 1-BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 3-Ağıralioğlu, N. Baraj Güvenliği, Beta Yayınevi, 1. Baskı, Mayıs 2011, İstanbul. 4-Turfan, M. Özetle baraj nedir? DSİ matbaası, 1988, Ankara. 5-ICOLD, International Commission on Large Dams, Deterioration of Dams and Reservoirs, Examples and Their Analysis, 1983. 6-ICOLD, International Commission on Large Dams, Dam Failure Statistical Analysis, Bulletin 99, 1995. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | ||||||||||||
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | ||||||||||||
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | ||||||||||||
| 4 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | ||||||||||||
| 5 | Bölgesel Taşkın Frekans Analizleri | ||||||||||||
| 6 | Taşkınların Ötelenmesi-Yayılması Risk ve Tehlike haritaları | ||||||||||||
| 7 | Taşkın Risk Yönetimi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||