Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Taşkın Hidrolojisi INM 576 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Taşkın afeti ile ilgili genel bilgileri vererek; taşkın frkans analizi, gelmesi muhtemel taşkın debilerinin hesaplarını, taşkın yayılım-tehlike-risk haritalarının oluşturulmasını kavratmaktır.  

Dersin İçeriği

Hidrolojide istatistik ve olasılık yöntemlerin uygulanması,Taşkın frekans analizi, taşkın yayılım haritalarının hazırlanması, taşkın tehlike-risk yönetim planlarının hazırlanması, baraj yıkılması analizleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taşkın Kavramı ve İçerik Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Taşkınları Etkileyen Faktörler Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Yağış-Akış İlişkileri Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Taşkın Tahmin Yöntemleri Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Bölgesel Taşkın Frekans Analizleri Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Taşkınların Ötelenmesi-Yayılması Risk ve Tehlike haritaları Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
7 Taşkın Risk Yönetimi Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Taşkın Kavramı ve İçerik
2 Taşkınları Etkileyen Faktörler
3 Yağış-Akış İlişkileri
4 Hidrograf Analizi
5 Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler
6 Birim Hidrograf Yöntemi
7 SCS Yöntemi
8 İstatik Yöntemler
9 Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları
10 Bölgesel Analizin Amacı
11 Taşkın Ötelenmesinde Hidrolojik Yöntemler
12 Taşkın Ötelenmesinde Hidrolik Yöntemler, Taşkın yayılım-risk-hasar tehlike haritaları
13 Taşkın Risk Yönetimi
14 Baraj Yıkılma Analizleri
Kaynaklar
Ders Notu

Doç.Dr. Emrah DOĞAN,Taşkın Hidrolojisi Ders Notları

Ders Kaynakları

1-BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008
2- BAYAZIT, M., Hidroloji,İTÜ,1995

3-Ağıralioğlu, N. Baraj Güvenliği, Beta Yayınevi, 1. Baskı, Mayıs 2011, İstanbul.

4-Turfan, M. Özetle baraj nedir? DSİ matbaası, 1988, Ankara.

5-ICOLD, International Commission on Large Dams, Deterioration of Dams and Reservoirs, Examples and Their Analysis, 1983.

6-ICOLD,  International Commission on Large Dams, Dam Failure Statistical Analysis, Bulletin 99, 1995. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 15 45
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6