| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nehir Mühendisliği | INM 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nehir Hidroloği ve Hidrolojsi ile ilgili temel kavramlar verilerek, nehirlerde karşılaşılan hidrolik problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Nehir mühendisliği tanımı, nehirlerin sınıflara ayrılması, nehir hidrolojisi, nehir hidroliği, nehir morfolojisi, nehir taşkınları, nehirlerde taşınan katı madde miktarı hesaplamalarını yapabilmek, nehirlerin korunma yapılarının projelendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nehir Mühendisliğinin faaliyet alanını kavramak, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Nehirlerin sınıflandırılmasını kavramak, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimlerin çözümlerini yapabilmek | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Nehirde meydana gelen taşkınları analiz edebilmek, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınmasını analiz edebilmek, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Nehir koruma yapılarının projelendirmesini yapabilmek. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nehir mühendisliğine giriş | |
| 2 | Nehirlerin sınıflandırılması ve kullanım alanları | |
| 3 | Nehirlerin Hidrolik karakteristikleri | |
| 4 | Nehirlerde meydana gelen taşkınlar | |
| 5 | Nehirlerde taşkın ötelenmesi | |
| 6 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimler | |
| 7 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınımı | |
| 8 | Katı madde taşınım hesap yöntemleri | |
| 9 | Nehirlerdeki hidrolik yapılar | |
| 10 | Nehir köprülerinin ayaklarındaki oyulmalar | |
| 11 | Nehir koruma yapıları | |
| 12 | Nehirlerdeki enine koruma yapıları | |
| 13 | Nehirlerdeki boyuna koruma yapıları | |
| 14 | Öğrenci Seminer Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yanmaz, A.M. “Köprü Hidroligi”, METU Press, Ankara, 2002. |
| Ders Kaynakları | 1. French, H.R., “Open Channel Hydraulics”, Mc Graw Hill, 1986. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nehir Mühendisliğinin faaliyet alanını kavramak, | ||||||||||||
| 2 | Nehirlerin sınıflandırılmasını kavramak, | ||||||||||||
| 3 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimlerin çözümlerini yapabilmek | ||||||||||||
| 4 | Nehirde meydana gelen taşkınları analiz edebilmek, | ||||||||||||
| 5 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınmasını analiz edebilmek, | ||||||||||||
| 6 | Nehir koruma yapılarının projelendirmesini yapabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||