Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karayolu ve Havaalanı Üstyapı Tasarımı | INM 593 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karayolu Üstyapıları konusunda çalışacak öğrencilere üstyapı tasarımında gerekli temel altyapının sağlanması amacına yönelik olarak, Esnek ve Rijit Üstyapılar ile, Havaalanı Üstyapılarının tasarımı ile ilgili analitik ve analitik-ampirik yöntemler hakkında detaylı bilgi verilecek ve adı geçen konularda proje yaptırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Üstyapı Seçim Metodolojisi - Hareketli Yükler Altında Üstyapıların Davranışı - Esnek ve Rijit Üstyapılar İçin Gerilme Teorileri - Esnek Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı – Esnek Üstyapıların Takviyesi - Rijit Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı - Rijit Üstyapıların Takviyesi - Havaalanı Üstyapılarının Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı - Havaalanı Üstyapılarının Takviyesi... |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik ve ekonomik ölçütleri dikkate alarak üstyapı tipinin seçimine karar verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Betonyol elemanlarını (Taban zeminleri, Kaplama-altı tabakası, Beton plaklar ve Derzleri) tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Betonyolların tasarımını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Esnek üstyapıların tasarımını gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Asfalt kaplamalardaki bozulmaları tanır. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Esnek üstyapıların takviye işlemlerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | Havaalanı üstyapılarının tasarımını yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Üstyapı Seçim Metodolojisi | |
3 | Hareketli Yükler Altında Üstyapıların Davranışı | |
4 | Esnek Üstyapılar için Gerilme Teorileri | |
5 | Rijit Üstyapılar için Gerilme Teorileri | |
6 | Esnek Üstyapıların Analitik Yöntemle Tasarımı | |
7 | Esnek Üstyapıların Amprik Yöntemle Tasarımı | |
8 | Esnek ve Rijit Üstyapıların Takviyesi | |
9 | Arasınav | |
10 | Rijit Üstyapıların Analitik Yöntemle Tasarımı | |
11 | Rijit Üstyapıların Analitik/Amprik Yöntemle Tasarımı | |
12 | Havaalanı Üstyapılarının Analitik Yöntemle Tasarımı | |
13 | Havaalanı Üstyapılarının Amprik Yöntemle Tasarımı | |
14 | Havaaalanı Üstyapılarının Takviyesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. The Design and Performance of Road Pavements, P. Croney, D. Croney, 1997
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |