Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zeki Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarımı | ENM 554 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zeki bilişim sistemlerinin analizi ve geliştirilmesinde güncel analiz, tasarım ve modellenme kullanılan yapısal araç ve teknikleri, yöntemlerinin uygulanması ile geliştirme sürecinin sistematik adımlarının kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Zeki Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri, Yapılabilirlik Çalışmaları, İhtiyaçları Belirleme, İhtiyaç Analizi ve Modelleme, Bilişim Sistemi Tasarımı, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı, UML ile analiz ve tasarım uygulamaları, Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeki bilişim sistem projelerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Zeki bilişim sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
3 | Zeki bilişim sistem projelerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Zeki bilişim sistem projelerin analizlerinde ve tasarımında sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeki Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarım Giriş | |
2 | Zeki Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri | |
3 | Zeki Bilişim Sistemi Yapılabilirlik Çalışmaları | |
4 | Zeki Bilişim Sistemi İhtiyaçları Belirleme | |
5 | Veri Analizi ve Modelleme I | |
6 | Veri Analizi ve Modelleme II | |
7 | Nesne Odaklı Zeki Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme I | |
8 | Nesne Odaklı Zeki Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme II | |
9 | Zeki Bilişim Sistemi Tasarım | |
10 | Veritabanı Tasarım | |
11 | Zeki Bilişim Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarım | |
12 | Nesne Odaklı Zeki Bilişim Sistemi Tasarım ve Modelleme | |
13 | Zeki Bilişim Sistemi Kurulum ve Bakım | |
14 | Zeki Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr den ders notları paylaşılaşacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Arthur M. Langer, “Analysis and Design of Information Systems”, Third Edition , Springer.,2010. 2.Simha R. Magal, Jeffrey Word, “Essentials of Business Processes and Information Systems”, John Wiley & Sons, 2009. 3.Kenneth E. Kendall and Julie E. Kendall,, “Systems Analysis and Design”, 4. Whitten and Bentley, Systems Analysis and Design Methods 7e, McGraw-Hill, 2005. 5. Dennis,Wixom and Tegarden, Systems Analysis and Design with UML Version 2.0, John Wiley & Sons, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |