Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Risk Yönetimi | ENM 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Risk yönetiminin genel yapısı ve aşamaları verilerek kurumlarda oluşabilecek risklerin en iyi şekilde belirlenmesinin ve değerlendirilmesinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Risk yönetimine genel giriş, Risk kavramının tanımlanması, Risk stratejilerinin belirlenmesi, Risklerin sınıflandırılması, Risklerin değerlendirilmesi, Risk haritaları, Risk yönetimi, Kurumsal risk yönetimi, İş Sağlığı ve Güvenliği açısından Risk Değerlendirme, Risklerin dokümantasyonu, Risk azaltma / transfer; Risk izleme / kontrol, Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım : risk küpü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Riskin genel yapısını kavramak | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Risk yönetimini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Risk yönetiminin aşamalarını anlamak | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kurumlardaki risklerin belirlenmesini sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kurumlardaki risklerin değerlendirilmesini sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Risk yönetimine genel giriş | |
2 | Risk kavramının tanımlanması | |
3 | Risk stratejilerinin belirlenmesi | |
4 | Risklerin sınıflandırılması | |
5 | Risklerin değerlendirilmesi | |
6 | Risk haritaları - risk matrisleri | |
7 | Risk yönetimi | |
8 | İş sağlığı ve güvenliği açısından risk değerlendirme ve risk yönetimi | |
9 | Risklerin dokümantasyonu | |
10 | Risk azaltma / transfer | |
11 | Risk izleme / kontrol | |
12 | Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım: risk küpü | |
13 | Örnek çalışma | |
14 | Örnek çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ritchie B., Marshall D., "Business Risk Management", Chapman Hall, 1993 Doherty N., "Integrated Risk Management: techniques and strategies for managing corporate risk", McGraw-Hill, 2000 Lam J., "Enterprise Risk Management:from incentives to controls", Wiley, 2003 Fıkırkoca M., "Bütünsel Risk Yönetimi", KALDER Yayınları, Ankara, Mart 2003 Heldman K., "Project Manager´s Spotlight on Risk Management", Harbor Light OPress, 2005 Öztemel E., Korkusuz Polat T., "Managing Risks: A new approach called Risk Cube", 5th International Symposium on Intelligent Manufacturing Systems", IMS 2006, 29-30 May 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |