Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği | ENM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Abdullah Hulusi KÖKÇAM |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste birçok mühendislik çalışmasında kullanılabilecek yazılım destekli uygulama çalışmaları yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında Matlab yazılımı üzerinden dosya yönetimi, veri yönetimi, diziler, döngü ve şart deyimleri, algoritma ve programlama, grafikler, polinomlar, eğri uydurma ve ara değer hesabı, temel istatistik ve veri analizi, sayısal analiz uygulamaları, sembolik işlemler ve grafik ara yüz hazırlama konularında durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matrislerle ilgili kavramları çok boyutlu seviyede problemlerin çözümünde kullanabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Lineer(Doğrusal) cebrik denklem sistemlerinin çözüm ve çözümsüzlük durumlarını bilmek, bilgisayar ortamında uygulamalı olarak kullanabilmek | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Lineer(Doğrusal) Olmayan cebrik denklem sistemlerinin çözüm ve çözümsüzlük durumlarını bilmek, MATLAB ile uygulamalı olarak kullanabilmek | Problem Çözme, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Özdeğerler ve Özvektörler kavramlarını bilmek ve uygulayabilmek | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Çeşitli Diferansiyel denklemleri bilgisayar ortamında MATLAB ile çözebilmek | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Çok Boyutlu Optimizasyon Tekniklerinin kullanımını ve çözümünü bilgisayar ortamında MATLAB gerçekleştirebilmek | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Çeşitli Mühendislik Problemleri analiz etmek, modelini kurmak, MATLAB ile çözümlemek , yorumlamak... | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Matlab’a giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Matlab dosyaları ve dosya yönetimi, Veri yönetimi | 2. Hafta Sunusu |
3 | Diziler: Vektör ve matrisler | 3. Hafta Sunusu |
4 | Dizilerde işlemler | 4. Hafta Sunusu |
5 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 5. Hafta Sunusu |
6 | Döngü ve şart deyimleri | 6. Hafta Sunusu |
7 | Algoritma ve Programlama | 7. Hafta Sunusu |
8 | Fonksiyonlar | 8. Hafta Sunusu |
9 | Grafikler | 9. Hafta Sunusu |
10 | Polinomlar, eğri uydurma ve ara değer hesabı, Temel istatistik ve veri analizi | 10. Hafta Sunusu |
11 | Sayısal analiz uygulamaları | 11. Hafta Sunusu |
12 | Sembolik işlemler | 12. Hafta Sunusu |
13 | Grafik arayüz | 13. Hafta Sunusu |
14 | Makale/Bildiri Sunumları | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulamalı Mühendislik Matematiği Ders Sunumları |
Ders Kaynakları | 1. Çankaya İ., Akgün D., Kaçar S., “Mühendislik Uygulamaları için MATLAB”, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |