Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Operatıng System Engıneerıng | BSM 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri işletim sistemi konuları, işletim sistemi tasarımı ve gerçekleştiriminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, İşletim Sistemlerinin Yapısı, Süreç Yönetimi, Süreçler, İş Parçacıkları, Süreç Senkronizasyonu, CPU Planlama, Kilitlenme, Bellek Yönetimi, Ana Bellek ve Sanal Bellek, Depolama Yönetimi, Depolama Yapısı, Dosya Sistemi Arayüzü ve Gerçekleştirimi, Girdi Çıktı Sistemi, Koruma ve Güvenlik, İleri Konular, Sanal Makineler, Dağıtık Sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların ve işletim sistemleriminin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Süreçler ve iş parçacıklarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | CPU planlama, süreç senkronizasyonu ve kilitlenmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Bellek sistemi, depolama yapısı, dosya sistemi ve girdi çıktı sistemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Güvenliği öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sanal makineleri ve dağıtık sistemleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İşletim Sistemlerine Giriş | |
3 | Süreçler | |
4 | İş Parçacıkları | |
5 | CPU Planlama | |
6 | Süreç Senkronizasyonu | |
7 | Kilitlenme | |
8 | Ana Bellek ve Sanal Bellek | |
9 | Depolama Yapısı | |
10 | Dosya Sistemi Arayüzü ve Gerçekleştirimi | |
11 | Girdi Çıktı Sistemi | |
12 | Koruma ve Güvenlik | |
13 | Sanal Makineler | |
14 | Dağıtık Sistemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts, John Wiley & Sons - http://os-book.com/ |
Ders Kaynakları | Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts, John Wiley & Sons - http://os-book.com/ William Stallings, Operating Systems: Internals and Design Principles, Pearson |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların ve işletim sistemleriminin yapısını öğrenir | ||||||||||||
2 | Süreçler ve iş parçacıklarını öğrenir | ||||||||||||
3 | CPU planlama, süreç senkronizasyonu ve kilitlenmeyi öğrenir | ||||||||||||
4 | Bellek sistemi, depolama yapısı, dosya sistemi ve girdi çıktı sistemini öğrenir | ||||||||||||
5 | Güvenliği öğrenir | ||||||||||||
6 | Sanal makineleri ve dağıtık sistemleri öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |