Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Gömülü Bilgisayar Sistemleri | BSM 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET TURAN ÖZCERİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. |
Dersin İçeriği | ARM işlemcilere Giriş, Donanım Özeti, Komut Set Özeti Assembly Dil Programlaması, Zamanlayıcı İşlemleri, Kesmeler, Seri Haberleşme İşlemleri, Program Geliştirme için Teknik ve Aletler, Tasarım ve Arabirim Örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler | ||
2 | Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizini yapar | ||
3 | Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimini yapar | ||
4 | Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını belirler | ||
5 | Gömülü sistemin yeni teknolojilerle geliştirilmesi ve uygunlaştırılmasını çözümler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ARM işlemcilere giriş | |
2 | İç ve dış hafıza alanlarının tanıtımı | |
3 | Sistem tasarımında hafıza haritası tasarımı | |
4 | Adresleme çeşitleri ve kullanımları | |
5 | Komut setinin tanıtımı ve kullanımı | |
6 | Assembly programlama | |
7 | Zamanlayıcı ünitesinin tanıtımı ve programlanması | |
8 | Haberleşme ünitesinin tanıtımı ve programlanması | |
9 | Kesme ünitesinin tanıtımı ve programlanması | |
10 | Sayıcı ünitesinin tanıtımı ve programlanması | |
11 | C derleyicisi ile programlama | |
12 | Geliştirme programı yardımıyla sistem tasarımı ve benzetimi | |
13 | Çeşitli endüstriyel sistemlerin benzetim kullanılarak tasarımı | |
14 | Sistem tasarım ve benzetimlerinin gerçek sistemlerde denenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi Notları, A.T.Özcerit, Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | ARM System Developer´s Guide: Designing and Optimizing System Software, Andrew Sloss, Dominic Symes, 2004 The Definitive Guide To Arm® Cortex®-M3 And Cortex®-M4 Processors, Third Edition, Joseph Yiu, 2013 ARM Assembly Language: Fundamentals and Techniques, Second Edition, 2014 William Hohl , Christopher Hinds |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler | ||||||||||||
2 | Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizini yapar | ||||||||||||
3 | Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimini yapar | ||||||||||||
4 | Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını belirler | ||||||||||||
5 | Gömülü sistemin yeni teknolojilerle geliştirilmesi ve uygunlaştırılmasını çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |