Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Bilgisayar Ağları | BSM 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, kablosuz iletişim sistemleri için yapılan sınıflandırmayı ve iletim temellerini göstererek, özellikle kablosuz bilgisayar ağlarında kullanın protokollerin teorisini amaçlamaktadır. Ayrıca, SCI/SCI-Expanded kapsamında olan araştırma makaleleri incelenip sunularak, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için kablosuz iletişim teknolojileriyle ilgili ön çalışmaların yapılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Kablosuz iletim temelleri, Kablosuz ağ topolojileri ve mimarileri, Kablosuz yerel alan ağları; IEEE 802.11x ailesi, Bluetooth, diğer kablosuz protokoller, Hücresel kablosuz sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kablosuz iletim temellerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Kablolu ve Kablosuz iletim ortamlarının gereksinimleri ve sınırları ile alakalı yorum yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Kablosuz iletişim teknolojilerini sınıflandırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | IEEE 802.11 protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bluetooth protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Hücresel kablosuz sistemler ile alakalı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | IEEE 802.16 protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz Bilgisayar Ağlarına Giriş | Ders Notu |
2 | Kablosuz İletim Temelleri Radyo ve Mikrodalga Prensipleri | Ders Notu |
3 | Sinyal Kodlama Teknikleri ve Spread Spektrum | Ders Notu |
4 | FDMA/TDMA,/CDMA ve Rastgele erişim metotları | Ders Notu |
5 | Kodlama ve Hata Kontrolü | Ders Notu |
6 | Kablosuz İletişim Sistemleri Sınıflandırması | Ders Notu |
7 | Kablosuz Bilgisayar Ağ Topolojileri ve Mimarileri | Ders Notu |
8 | IEEE 802.11x Ailesi | Ders Notu |
9 | IEEE 802.16x Ailesi | Ders Notu |
10 | Bluetooth protokolü | Ders Notu |
11 | Kablosuz bilgisayar ağlarında antenler | Ders Notu |
12 | Hücresel Sistemler (GSM/GPRS) | Ders Notu |
13 | SCI/SCI-Expanded kapsamında genişletilmiş Makale Sunumları | |
14 | SCI/SCI-Expanded kapsamında genişletilmiş Makale Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr.Murat İskefiyeli, Kablosuz Bilgisayar Ağları Ders Notları |
Ders Kaynakları | Introduction to wireless systems, P.M. Shankar, Jonn Wiley and Sons, 2002. Wireless communications and networking, Jon W. Mark, Weihua Zhuang, Prentice Hall, 2003 Wireless Communications, Principles and Practice, Theodore S. Rappaport, Prentice Hall, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kablosuz iletim temellerini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||
2 | Kablolu ve Kablosuz iletim ortamlarının gereksinimleri ve sınırları ile alakalı yorum yapabilmek | |||||||||||||||||||||||
3 | Kablosuz iletişim teknolojilerini sınıflandırabilmek | |||||||||||||||||||||||
4 | IEEE 802.11 protokolünü öğrenmek | |||||||||||||||||||||||
5 | Bluetooth protokolünü öğrenmek | |||||||||||||||||||||||
6 | Hücresel kablosuz sistemler ile alakalı bilgi sahibi olmak | |||||||||||||||||||||||
7 | IEEE 802.16 protokolünü öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |