| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İntegral Dönüşümler | MAT 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İntegral dönüşümlerini kullanarak diferansiyel denklemlerin özelliklede kısmi türevli denklemlerin çözümlerini elde etmek ve mühendislik uygulamalarında bu dönüşümlerin yardımcı olmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Fourier İntegral Dönüşümleri, Laplace İntegral Dönüşümleri, Mellin İntegral Dönüşümleri, Hankel Dönüşümleri, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İntegral dönüşümlerini tanımak, çeşitli problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Kısmi türevli denklemlerin çözümünde yardımcı eleman olarak uygulayabilmek. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fourier Serileri | |
| 2 | Fourier Serileri | |
| 3 | Fourier İntegrallleri | |
| 4 | Fourier İntegrallleri | |
| 5 | Fourier İntegralllerinin Uygulamaları | |
| 6 | Laplace Dönüşümü | |
| 7 | Laplace Dönüşümü | |
| 8 | Laplace İntegral Dönüşümü | |
| 9 | Laplace İntegral Dönüşümü | |
| 10 | Laplace İntegral Dönüşümünün Uygulamaları | |
| 11 | Ara sınav | |
| 12 | Mellin İntegral Dönüşümü | |
| 13 | Hankel Dönüşümleri, | |
| 14 | Dönüşümlerin Uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Yarasa, R., “Fourier Analizi”, Çağlayan Yay. 1976 [2] Yaşar,İ.B., İntegral Dönüşümleri, Ankara, 2003 |
| Ders Kaynakları | [1] Titchmars, E., “Introduction to The Teory of Fourier Integrals”, Chelsea Publ., 1986. [2] Bayramoğlu, M., “İntegral Dönüşümleri Ders Notları”, Y.T.Ü., 1997 [3] Churchill,R.W., Brown, J.W., “Fourier series and Boundary Value Problems” NY, 1960 [4] Papoulis, A., “The Fourier Integral and It’s Applications”, McGraw-Hill, 1962. [5] Sneddon, T.N., “Fourier Transformations”, NY, 1950 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
| 4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
| 7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
| 8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
| 9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
| 11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İntegral dönüşümlerini tanımak, çeşitli problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek | ||||||||||
| 2 | Kısmi türevli denklemlerin çözümünde yardımcı eleman olarak uygulayabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||