| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Lineer Fonksiyonel Analiz -II | MAT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Lineer Fonksiyonel Analiz I dersinin alınmış olması tavsiye edilir  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN BAŞARIR | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN BAŞARIR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Banach Cebirleri, Hilbert Uzayları Dual operatörler kavramlarını anlamak. Dual operatör, Adjoint operatör, simetrik operatör ve self-adjoint operatör, Unitary operatör, Cayley Dönüşümü, Kapalı Bölge teoreminin kavranması.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Banach Cebirleri ( Cebir ve Banach cebiri, Homomorfizm and izomorfizm, spektrum ve Gelfand-Mazur teoremi, Gelfand gösterim teoremi) , Hilbert Uzayları ( İç çarpım ve Hilbert uzayları, ortonormal kümeler, bir Hilbert uzayın dual uzayı) Dual operatörler ( dual operatör, Adjoint operatör, simetrik operatör ve self-adjoint operatör, Unitary operatör, Cayley Dönüşümü, Kapalı Bölge teoremi)  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Banach Cebirleri ve çeşitlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Hilbert Uzaylarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Dual operatörleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Adjoint operatör, simetrik operatör ve self-adjoint operatör, Unitary operatörleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Cayley Dönüşümünü, Kapalı Bölge teoremini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Fonksiyonel analizin temel teoremlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Cebir ve Banach cebiri | [2] Sayfa 123-126 | 
| 2 | Homomorfizm and izomorfizm, spektrum | [2] Sayfa 126-147 | 
| 3 | Gelfand-Mazur teoremi, Gelfand gösterim teoremi | [2] Sayfa 147-159 | 
| 4 | İç çarpım ve Hilbert uzayları, | [2] Sayfa 159-167 | 
| 5 | ortonormal kümeler, bir Hilbert uzayın dual uzayı | [2] Sayfa 167-169 | 
| 6 | Dual operatörler | [2] Sayfa 169-190 | 
| 7 | lineer uzaylar, altuzaylar, boyut, bölüm uzayları, konveks kümeler , lineer metrik uzaylar | [2] Sayfa 191-204 | 
| 8 | Adjoint operatör, simetrik operatör | [2] Sayfa 205-222 | 
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | self-adjoint operatör, Unitary operatör | [2] Sayfa 223-227 | 
| 11 | Cayley Dönüşümü | 2] Sayfa 228-238 | 
| 12 | Banach-Steinhaus teoremi, açık dönüşüm ve kapalı grafik teoremi | [2] Sayfa 238-248 | 
| 13 | Hahn-Banach genişleme teoremi | [2] Sayfa 249-269 | 
| 14 | Kapalı Bölge teoremi | [2] Sayfa 269-275 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Musayev, Binali; Fonksiyonel Analiz, Balcı Yayınları, 2000, İstanbul  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] Maddox,I.J.; Elements of Functional Analysis, Cambridge Un.Press,1970,London.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
| 4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
| 7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
| 7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
| 8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
| 8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
| 9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | ||||||
| 10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
| 10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
| 11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Banach Cebirleri ve çeşitlerini tanır. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Hilbert Uzaylarını yorumlar. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Dual operatörleri tanır. | ||||||||||||||||||||
| 4 | Adjoint operatör, simetrik operatör ve self-adjoint operatör, Unitary operatörleri tanır. | ||||||||||||||||||||
| 5 | Cayley Dönüşümünü, Kapalı Bölge teoremini yorumlar. | ||||||||||||||||||||
| 6 | Fonksiyonel analizin temel teoremlerini yorumlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||