| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Optoelektronik | FIZ 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak |
| Dersin İçeriği | Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| 2 | Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Işık | [1] Sayfa 1-3 |
| 2 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
| 3 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
| 4 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
| 5 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
| 6 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
| 7 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
| 8 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
| 11 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
| 12 | Laser yapısı ve Uygulamaları | [1] Sayfa 174-280 |
| 13 | Işık Dedektörleri | [1] Sayfa 282-336 |
| 14 | Fiber Optik | [1] Sayfa 339-450 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
| Ders Kaynakları | [2] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | ||||||
| 2 | Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. | ||||||
| 3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | ||||||
| 4 | Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. | ||||||
| 5 | Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | ||||||
| 6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||