| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Toplulukları II | TMB 414 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencinin toplu icra ve bireysel performansını geliştirmesine katkı sağlamak amacı hedeflenmiştir. |
| Dersin İçeriği | Türk Müziği Formları olan Saz Eserleri, Peşrevler,Sirtolar, Longalar dersin içeriğinde yer almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | TOPLU İCRA YAPMAYI ÖĞRENİR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | REPERTUARDA YER ALAN SAZ ESERLERİ ,LONGA, SİRTO GİBİ ESERLERİ İCRA EDER | ||
| 3 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | ||
| 4 | Solfej ve Bona yaparak enstrümanını geliştirir | ||
| 5 | Enstrümanında hakimiyet kazanır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | K.HİCAZKAR LONGA | |
| 2 | K.HİCAZKAR SİRTO | |
| 3 | HİCAZ SAZ ESERİ | |
| 4 | HİCAZ LONGA | |
| 5 | NİHAVEND LONGA | |
| 6 | NİHAVEND SİRTO | |
| 7 | SULTANİYEGAH SİRTO | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | GENEL TEKRAR | |
| 10 | SABA SİRTO | |
| 11 | SABA SAZ ESERİ | |
| 12 | ŞEHNAZ SİRTO | |
| 13 | ŞEHNAZ LONGA | |
| 14 | DÖNEM TEKRARI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Klasik repertuarda yer alan Ensturmanlar için bestelenmiş notlar yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları | TRT. Nota arşivi, Aytaç ERGEN Nota arşivi,Neyzen.com.tr nota arşivi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | TOPLU İCRA YAPMAYI ÖĞRENİR | ||||||||||||
| 2 | REPERTUARDA YER ALAN SAZ ESERLERİ ,LONGA, SİRTO GİBİ ESERLERİ İCRA EDER | ||||||||||||
| 3 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | ||||||||||||
| 4 | Solfej ve Bona yaparak enstrümanını geliştirir | ||||||||||||
| 5 | Enstrümanında hakimiyet kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||