| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Aydınlatma Tekniği ve Projesi | EEM 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere iç mekanlarda kullanılacak uygun aydınlatma tekniklerini ve tasarım yöntemlerini tanıtarak aydınlatma, zayıf ve kuvvetli akım tesisatlarını içeren, mevzuata uygun proje hazırlayabilir duruma gelmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Işık, Işık Kaynakları / İç mekanlarda Aydınlatma Tasarımı / Zayıf Akım ve Kuvvetli Akım tesisatlarının tasarım ve çizimi, sürücüler, PCB malzeme seçimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | Anlatım, Gösteri, | Sınav, |
| 3 | Fotometrik yasaları uygulamada kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Gösteri, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, |
| 9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aydınlatmacılığın konusu, amacı ve türleri | |
| 2 | Işık ve Işığın yayılımı | |
| 3 | Fotometrik büyüklükler | |
| 4 | Fotometrik yasalar | |
| 5 | Görme olayı ve Fizyolojik-optik esaslar | |
| 6 | Konvansiyonel Işık kaynakları | |
| 7 | Yeni nesil Işık kaynakları | |
| 8 | Aydınlatma aygıtları | |
| 9 | Aydınlatmada malzeme seçimi ve sürücüler | |
| 10 | Aydınlatma hesabı | |
| 11 | Aydınlatma ve iç tesisat projesi esasları | |
| 12 | İç tesisat aygıt ve malzemeleri | |
| 13 | Hesaplar; gerilim düşümü, ısınma kontrolü, malzeme seçimi | |
| 14 | Proje hazırlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "Aydınlatma Tekniği", Prof.Dr.Muzaffer ÖZKAYA, Birsen Kitabevi, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | |||||||||||
| 2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | |||||||||||
| 3 | Fotometrik yasaları uygulamada kullanabilir | |||||||||||
| 4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | |||||||||||
| 5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | |||||||||||
| 6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | |||||||||||
| 7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | |||||||||||
| 8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | |||||||||||
| 9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||