| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gravitede Özel Uygulamalar | JFM 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gravite yönteminin daha çok ekonomik amaca yönelik özel uygulama alanlarının tanıtılması ve detay bilgilerin aktarılması. |
| Dersin İçeriği | Gravite yöntemi ile hidrokarbon, mineral ve tuz domu aramaları, arkeolojik ve hidrojeolojik araştırmalar, mühendislik uygulamaları, yeraltı boşluklarının tespiti vb. özel uygulamalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gravite yönteminin ekonomik amaca yönelik uygulama alanlarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Tuz domu ve hidrokarbon araştırmalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Mineral araştırmalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Arkeolojik araştırmaları yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Yeraltı boşluklarını tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Toplumsal ve çevresel sorunlara yöntem ile çözüm getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırmaya yönelik hedef tanımlaması | |
| 2 | Uygun profil seçimi | |
| 3 | İstasyon aralıklarının belirlenmesi | |
| 4 | Tuz domlarının araştırılması | |
| 5 | Hidrokarbon (kömür,gaz, petrol) araştırmaları | |
| 6 | Hidrokarbon (kömür,gaz, petrol) araştırmaları | |
| 7 | Mineral araştırmaları | |
| 8 | Mühendislik uygulamaları | |
| 9 | Yeraltı boşluklarının tespiti | |
| 10 | Arkeolojik araştırmalar | |
| 11 | Hidrojeolojik uygulamalar | |
| 12 | Özel rejyonal çalışmalar,volkanik incelemeler | |
| 13 | Gravitenin diğer özel uygulamaları | |
| 14 | Gravitenin diğer özel uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
| Ders Kaynakları |
1. BLIZKOVSKY,M., 1979. Processing and applications of microgravity surveys. Geophysical Prospecting 27, 848-861. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
| 4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
| 11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gravite yönteminin ekonomik amaca yönelik uygulama alanlarını tanımlar, | |||||||||||
| 2 | Tuz domu ve hidrokarbon araştırmalarını yorumlar, | |||||||||||
| 3 | Mineral araştırmalarını yorumlar, | |||||||||||
| 4 | Arkeolojik araştırmaları yorumlar, | |||||||||||
| 5 | Yeraltı boşluklarını tespit eder, | |||||||||||
| 6 | Toplumsal ve çevresel sorunlara yöntem ile çözüm getirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||