Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Yapıların Projelendirilmesi | INM 405 | 7 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | INM307 BETONARME |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Prof. ADİL ALTUNDAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme bir yapının gerekli hesap ve çizimlerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Betonarme bir yapının döşemelerinin hesabını yapmak, düşey ve yatay yükler için kiriş ve kolonların hesabını yapmak. Yapının temel sistemine karar vererek temel hesaplarını yapmak.Gerekli çizimleri yapmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çok katlı bir yapının Döşeme yüklerini analiz eder, döşemeyi tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Çerçeve kirişlerinin düşey yük hesabını yapar, statik çözümünü yapar, Maksimum kesit tesirlerini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Deprem Yüklerini belirler, Çerçevenin kolon ve kirişlerinde deprem yükünden dolayı oluşan kesit tesirlerini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Yapı elemanlarında Düşey ve Yatay yüklerden oluşan olumsuz kesit tesirlerine göre kolon ve kirişleri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Binanın temel sistemine karar verir ve temeli tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bina ve proje çalışmaları hakkında genel bilgiler Taşıyıcı sistemin belirlenmesi ve merdiven tasarımı | |
2 | Döşemelerin statik ve betonarme hesapları Karışık döşeme uygulamaları | |
3 | Döşeme hesaplarının kontrolü Döşeme kalıp ve donatı planının hazırlanması | |
4 | Döşeme kalıp ve donatı planının çizim kontrolü Kirişlerin yük hesapları ve karakteristiklerinin hesabı Kolon ön boyut hesaplarının yapılması | |
5 | Kirişlerin yük hesapları, Kiriş karakteristikleri, Kolon ön boyut hesaplarının kontrolü Çerçevelerin düşey yüklere göre statik hesabı | |
6 | Çerçevelerin düşey yüklere göre örnek çözümü Elverişsiz kesit tesirleri diyagramlarının çizilmesi | |
7 | Çerçevelerin düşey yük hesabının kontrolü Bina periyodunun ve deprem yüklerinin hesabı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Bina periyodunun ve deprem yüklerinin kontrolü Yatay yüklerden oluşan kesit tesirlerinin belirlenmesi | |
10 | Yatay yüklerden oluşan kesit tesirlerinin kontrolü Yatay ve düşey yük kesit tesirlerinin süperpozesinin yapılması Kirişlerin açıklık ve mesnetlerde betonarme hesaplarının yapılması Kiriş donatı çizimlerinin yapılması | |
11 | Kiriş betonarme hesaplarının ve çizimlerinin kontrolü Kolonların bileşik eğilme hesabının yapılması ve kolon aplikasyon planı | |
12 | Kolon bileşik eğilme hesabının ve kolon aplikasyon planının kontrolü Bina temelinin seçimi tasarlanması gerekli hesaplar ile ilgili açıklamalar | |
13 | Bina Temel hesabının kontrolü Bina Temelinin çizimleri ile ilgili açıklamalar | |
14 | Temel hesabı ve çizimlerinin kontrolü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Betonarme Döşemeler, Kirişler ve Çerçevelere ait ders notları, Tasarım ve Hesap Kuralları ders notları, TS 500, TDY |
Ders Kaynakları | Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Prof. Dr. Adem Doğangün Betonarme Yapılar, Prof. Dr Zekai Celep |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çok katlı bir yapının Döşeme yüklerini analiz eder, döşemeyi tasarlar. | |||||||||||
2 | Çerçeve kirişlerinin düşey yük hesabını yapar, statik çözümünü yapar, Maksimum kesit tesirlerini hesaplar. | |||||||||||
3 | Deprem Yüklerini belirler, Çerçevenin kolon ve kirişlerinde deprem yükünden dolayı oluşan kesit tesirlerini hesaplar. | |||||||||||
4 | Yapı elemanlarında Düşey ve Yatay yüklerden oluşan olumsuz kesit tesirlerine göre kolon ve kirişleri tasarlar. | |||||||||||
5 | Binanın temel sistemine karar verir ve temeli tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |