| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karayolu | INM 309 | 5 | 3 + 2 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir karayolu projesinin yapılması ve uygulanmasına ilişkin mühendislik formasyonu, değerlendirme, karar alma ve uygulama bilgi ve becerilerinin kazanımı |
| Dersin İçeriği | Karayolu elemanları.Güzergah araştırması.Yatay Kurbalarda taşıtların stabilitesi. Görüş Uzunlukları.Düşey kurbalar. Toprak işleri , Hacimler Tablosu ve Kütleler Diyagramı. Kapasite ve Hizmet düzeyi. Altyapı, Drenaj. Esnek üst yapılar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karayolu temel kavramlarını ve terimlerini bilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | Trafik kapasite ve Hizmet Düzeyi kavramlarını bilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, |
| 3 | Yatay ve Düşey kurbalarla ilgili parametreleri bilir ve dizayn eder | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Karayolu enkesitlerini tasarlar projelendirir ve alan hesaplarını yapar | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Hacimler tablosunu oluşturur ve ve toprak işleri ile ilgili hesaplamaları yapar | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 6 | Yol Drenajı ve Alt yapı kavramlarını yorumlar ve dizayn eder | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Sınav, |
| 7 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş. Karayolu elemanlarıyla ilgili genel tanımlamalar | |
| 2 | Güzergah araştırması, Sıfır Poligonu ve Aplikasyon (Proje dağıtımı) | |
| 3 | Taşıt hareketleri ve harekete karşı dirençler | |
| 4 | Yatay kurbalar, Kurbalarda taşıtların stabilitesi | |
| 5 | Enine ivme ve Sademe | |
| 6 | Geçiş eğrileri, Klotoid | |
| 7 | Boykesit, Görüş uzunlukları | |
| 8 | Parabolik ve dairesel düşey kurbalar | |
| 9 | Parabolik ve dairesel düşey kurbalar | |
| 10 | Enkesit alanlarının hesabı,İstinat-İksa Duvarları | |
| 11 | Hacimler tablosu, Brükner Diyagramı | |
| 12 | Proje kontrolü ve değerlendirme | |
| 13 | Kapasite ve Hizmet düzeyi analizi | |
| 14 | Altyapı, Drenaj |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Karayolu Mühendisliği, Yayla, N., Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002. |
| Ders Kaynakları | 1.O’Flaherty, C.A., Highway Engineering, Vol.2, Edward Arnold, 1986. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karayolu temel kavramlarını ve terimlerini bilir | |||||||||||
| 2 | Trafik kapasite ve Hizmet Düzeyi kavramlarını bilir | |||||||||||
| 3 | Yatay ve Düşey kurbalarla ilgili parametreleri bilir ve dizayn eder | |||||||||||
| 4 | Karayolu enkesitlerini tasarlar projelendirir ve alan hesaplarını yapar | |||||||||||
| 5 | Hacimler tablosunu oluşturur ve ve toprak işleri ile ilgili hesaplamaları yapar | |||||||||||
| 6 | Yol Drenajı ve Alt yapı kavramlarını yorumlar ve dizayn eder | |||||||||||
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||