| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Demiryolu | INM 214 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK, Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN, Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Demiryolu Mühendisliği’ndeki temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Demiryolu mühendisliğine giriş, çekim, geometrik ve fiziksel standartlar, eğimler, kurbalar, geçiş eğrileri, güzergah, üstyapı, üstyapının imalatı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Raylı sistemleri; kapasite, yol ve araç özelliklerine göre değerlendirebilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Ray-tekerlek etkileşimini hesaplayabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çekim ve hareket hesaplarını yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Eğim kayıplarını hesaplayabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 5 | Demiryolu hattına dever uygulaması yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 6 | Birleştirme eğrisi tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 7 | Hat kapasitesi analize yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 8 | Kısa ve uzun ray uygulaması hesaplarını yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 9 | Makas ve kesişim hesaplamaları yapabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Demiryolunun gelişimi | |
| 2 | Demiryolu Bileşenleri ve Fonksiyonları | |
| 3 | Tekerlek-Ray ilişkisi | |
| 4 | Tekerlek-Ray Dengesi | |
| 5 | Çekim ve Hareket- Rejim Evresi | |
| 6 | Çekim ve Hareket- Hızlanma Evresi | |
| 7 | Eğimler | |
| 8 | Dever | |
| 9 | Birleştirme Eğrisi | |
| 10 | Birleştirme Eğrisi | |
| 11 | Trafik hesaplamaları | |
| 12 | Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | |
| 13 | Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | |
| 14 | Makas ve Kesişimler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları: Hakan Güler |
| Ders Kaynakları | 1.Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Raylı sistemleri; kapasite, yol ve araç özelliklerine göre değerlendirebilecektir. | |||||||||||
| 2 | Ray-tekerlek etkileşimini hesaplayabilecektir. | |||||||||||
| 3 | Çekim ve hareket hesaplarını yapabilecektir. | |||||||||||
| 4 | Eğim kayıplarını hesaplayabilecektir. | |||||||||||
| 5 | Demiryolu hattına dever uygulaması yapabilecektir. | |||||||||||
| 6 | Birleştirme eğrisi tasarımı yapabilecektir. | |||||||||||
| 7 | Hat kapasitesi analize yapabilecektir. | |||||||||||
| 8 | Kısa ve uzun ray uygulaması hesaplarını yapabilecektir. | |||||||||||
| 9 | Makas ve kesişim hesaplamaları yapabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 11 | 11 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Proje / Tasarım | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||