| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Zemin Yapıları | INM 442 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Zemin Mekaniği, Temeller |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ERTAN BOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Mustafa ÖZSAĞIR Arş. Grv. Kadir KOCAMAN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Zemin problemlerinin çözümüne yönelik yapılan zemin yapılarını ve uygulamaları tanıtmak |
| Dersin İçeriği | Zemin etütlerinin önemi,zemin parametrelerinin kullanımı, dayanma yapıları, palplanşlar, donatılı zemin, toprak ve kaya dolgu barajlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Geoteknik mühendisliğinin önemini anlar. | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Zemin etüdü ve geoteknik rapor nedir neleri içerir nasıl hazırlandığını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Dayanma yapılarını tasarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Donatılı Zemin Tasarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Toprak ve Kaya Dolgu barajları öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Kazı Destek Sistemlerini tanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Zemin Etüdü ve Geoteknik Rapor | |
| 2 | Zeminin Modellenmesi | |
| 3 | Culmann Toprak Basıncı Teorisi | |
| 4 | Dayanma Yapıları Çeşitleri | |
| 5 | Donatılı Zemin Dayanma Yapıları - Çelik Donatılı | |
| 6 | Donatılı Zemin Dayanma Yapıları - Geotekstil Donatılı | |
| 7 | Donatılı Zemin Dayanma Yapıları - Geogrid Donatılı | |
| 8 | Palplanş Perdelerde Kesit Seçimi | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Dolgular, Toprak ve Kaya Dolgu Barajlar | |
| 11 | Zemin Ortamda Tüneller | |
| 12 | Derin Kazılar | |
| 13 | Kazı Destek Sistemleri | |
| 14 | Dolgu ve Yarmada Stabilite |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABİS' e yüklenecektir |
| Ders Kaynakları | Geoteknik Bilgisi-I, II ve III (Akın Önalp) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Geoteknik mühendisliğinin önemini anlar. | |||||||||||
| 2 | Zemin etüdü ve geoteknik rapor nedir neleri içerir nasıl hazırlandığını öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Dayanma yapılarını tasarlar | |||||||||||
| 4 | Donatılı Zemin Tasarlar | |||||||||||
| 5 | Toprak ve Kaya Dolgu barajları öğrenir | |||||||||||
| 6 | Kazı Destek Sistemlerini tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||