| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gıda Pazarlama | GDM 443 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak, gıda ürünleri pazarlamasında önemli kavramları ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkili olan hususlar konusunda farkındalık yaratmak |
| Dersin İçeriği | Pazarlama ilkeleri, Tüketici Davranışları, Pazarlama Karması, Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dağıtım, Pazarlama Yönetimi, Pazarlama araştırmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Pazarlama performansını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pazarlamaya giriş ve gıda pazarlaması | |
| 2 | Pazarlama çevresi ve gıda pazarlamasını etkileyen faktörler | |
| 3 | Pazar türleri ve Tüketici davranışları | |
| 4 | Pazarlama araştırmaları ve gıda pazarlaması | |
| 5 | Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama | |
| 6 | Pazarlama karması ve yönetimi | |
| 7 | Ürün yönetimi, gıda ürünü kavramı | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Fiyatlandırma stratejileri | |
| 10 | Dağıtım kanal yönetimi | |
| 11 | Tanıtım ve tutundurma faaliyetleri | |
| 12 | Pazarlama yönetimi ve performans değerleme | |
| 13 | Gıda pazarlamasında özel konular | |
| 14 | Gıda pazarlamasında etik konular |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gıda Pazarlama Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Gıda Ürünleri Pazarlaması, Prof. Dr. Oğuz Yurdakul, Yrd. Doç. A. Ali Koç, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No:121, 1997, Adana. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar | |||||||||||
| 2 | Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini yorumlar | |||||||||||
| 3 | Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir | |||||||||||
| 4 | Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar | |||||||||||
| 5 | Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar | |||||||||||
| 6 | Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir | |||||||||||
| 7 | Pazarlama performansını değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||