| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kurumsal Bilgi Yönetimi | ENM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER POLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgi, bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi tanımlamaları yapılarak bilgi yönetimi modellerini ve modelin nasıl kurulabileceğini öğretmek |
| Dersin İçeriği | TTemel kavramlar (veri, enformasyon, bilgi, bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, bilgi temli toplumlar), Bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi, bilgi yönetimi modelleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
| 3 | Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
| 4 | Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. | Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi Yönetimine giriş | |
| 2 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarının tanımı, karşılaştırılması | |
| 3 | Bilginin Sınıflandırılması, Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi (Yeni ekonomi, Bilgi ekonomisinin (yeni ekonominin) özellikleri | |
| 4 | Entelektüel Sermaye Kavramı, Entellektüel sermayenin temel öğeleri, Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi, Bilgi Teknolojileri | |
| 5 | Bilgi yönetiminin tanımı, Amacı, Özellikleri, Avantajları, Zorlukları | |
| 6 | Bilgi Yönetimi Sistemleri, Toplam Bilgi Yönetimi ve fonksiyonları | |
| 7 | Etkin Bilgi Yönetimi Değerlendirme Kriterleri | |
| 8 | Bilgi Gösterim Metotları | |
| 9 | Bilgi Gösterim Metotları (Devam) | |
| 10 | Kurumsal bilgi yönetimi tanımı ve içeriği | |
| 11 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 12 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 13 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 14 | Bilgi yönetimi konusundaki mevcut uygulamalar ile ilgili genel bir değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili sunumlar www.ie.sakarya.edu.tr adresine yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-Öztemel, E., Arslankaya, S., Kurumsal Bilgi Yönetimi Modeli, Doktora tezi 2- Steward, T.A., Entelektüel Sermaye, ISBN 975-7152-23-5, MESS yayınları, Ekim 1997, 3- Davenport, T.H., Düşünerek Yaşayanlar, Bilgi İşçileri ve Temel Özellikleri, ISBN 975-7051-52-7, Çeviren: Vefa Karatay, İstanbul 2006 4- BARUTÇUGİL, İ., Bilgi Yönetimi” , Kariyer yayıncılık, ISBN 975851526-8, 2002 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. | |||||||||||
| 2 | Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. | |||||||||||
| 3 | Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. | |||||||||||
| 4 | Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||