| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Yönetimi | ENM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA TEKEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
| 2 | Organizasyon yapıları ve süreçler | |
| 3 | ISO 9001 ve Süreç Yönetimi | |
| 4 | EFQM modelinde Süreçler | |
| 5 | Süreç Odaklı Sorunlar ve Süreçlerde Dijital Dönüşüm | |
| 6 | Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi | |
| 7 | Hizmet sistemlerinde süreçler | |
| 8 | Süreci Anlama, Süreci Tanımlama | |
| 9 | Yeni bir Süreç Tanımlama | |
| 10 | Süreç Performans Ölçümü | |
| 11 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi | |
| 12 | Süreçlerin Dökümantasyonu ve elektronik ortama aktarılması | |
| 13 | Süreç Değerlendirme ve Geliştirme | |
| 14 | Örnek bir SY yazılımı incelemesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Ders Sunumları AkademikBilgiSisteminde (http://www.abis.sakarya.edu.tr) ve EğitimBilgiSisteminde (www.ebs.sakarya.edu.tr) |
| Ders Kaynakları | 2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005. 5. Business Process Management Cases: Digital Innovation and Business Transformation in Practice. Edited by Jan vom Brocke, Jan Mendling, Springer , 2017. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | |||||||||||
| 2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | |||||||||||
| 3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | |||||||||||
| 4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | |||||||||||
| 5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | |||||||||||
| 6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | |||||||||||
| 7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | |||||||||||
| 8 | ||||||||||||
| 9 | ||||||||||||
| 10 | ||||||||||||
| 11 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||