| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama II | ENM 209 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Mühendislikte karşılaşılabilecek bilgisayar yazılım uygulamaları için algoritma oluşturabilme, dizi, dosya, sınıf ve işaretçileri kavrayarak veri işleme yeteneği kazanma ve programlama becerisi kazanmak. | 
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, programlama yapıları (karar ve döngü), diziler, sıralama, fonksiyonlar ve özyineleme, dosyalar, sınıflar, işaretçiler. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Algoritma yazabilir | ||
| 2 | Temel veri türlerini bilir | ||
| 3 | Yapısal programlamayı ve yapılarını bilir | ||
| 4 | Fonksiyonları kullanarak modüler program geliştirebilir | ||
| 5 | Sayısal ve sayısal olmayan verileri sıralayabilir | ||
| 6 | Verileri dosyalayabilir ve dosyadan alarak raporlayabilir | ||
| 7 | Sınıflar ve işaretçiler kullanarak verimli ve hızlı çalışan programlar yazabilir | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar, veri ve veri türleri, yapısal programlama. | |
| 2 | Değişken tanımlama, temel giriş/çıkış komutları. | |
| 3 | Karar yapıları: Şartlı deyim, if-else, switch. | |
| 4 | Döngü yapıları: for, while ve do-while. | |
| 5 | Tek ve Çok Boyutlu Dizi değişkenler | |
| 6 | Sayısal ve sayısal olmayan verilerin sıralanması. | |
| 7 | Basit, parametreli, geri değer döndüren ve özyinelemeli fonksiyonlar. | |
| 8 | Dosyalar: Verilerin kalıcı ortamlarda (Harddisk gibi) saklanması, geri çağırılması, var olan dosyadan verilerin silinmesi ve verilerin düzeltilmesi. | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Dinamik (işaretçi) değişken tanımlama ve kullanımı | |
| 11 | Yapı (struct) tanımlama ve kullanımı. | |
| 12 | Sınıf (class) tanımlama ve kullanımı. | |
| 13 | Nesneye yönelik programlama. | |
| 14 | Veritabanı bağlantısı yapılması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | www.ie.sakarya.edu.tr C++ Programlama Notları | 
| Ders Kaynakları | 1.Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri Vatansever, Subat 2007, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750204067 2.Object-Oriented Programming in C++, Robert Lafore, Sams Publications, 2005, ISBN: 0-672-32308-7 3.C++ An Introduction to Computing, Joel Adams, Larry Nyhoff, Prentice Hall, 2002, ISBN: 0130914266  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Algoritma yazabilir | |||||||||||
| 2 | Temel veri türlerini bilir | |||||||||||
| 3 | Yapısal programlamayı ve yapılarını bilir | |||||||||||
| 4 | Fonksiyonları kullanarak modüler program geliştirebilir | |||||||||||
| 5 | Sayısal ve sayısal olmayan verileri sıralayabilir | |||||||||||
| 6 | Verileri dosyalayabilir ve dosyadan alarak raporlayabilir | |||||||||||
| 7 | Sınıflar ve işaretçiler kullanarak verimli ve hızlı çalışan programlar yazabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||