Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Testi | BSM 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazılım testinin amacı bakım maliyetlerini düşürmek ve ürünün piyasaya sürüldükten sonra ortaya çıkacak hataları en aza indirmek için yazılımın geliştirilme ve piyasaya sürülmeden önceki süreçte bug tespiti yapmak, test etmek ve bunun önüne geçmektir. Yazılım geliştirme sürecinde çalışma anında çıkabilecek hataları en az seviyeye indirmek için yazılım testinin uygulanması |
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar ve Ön Hazırlık, Program Testi Teorisi, Tasarım ve Test Edilebilirlik, Birim Testi, Raporlama Türleri, Hata Durum Doğrulaması ve Hata Kodları ,Kabul Testleri, Test Ekibi Organizasyonu, Fonksiyonel Test, Test Araçlarının Tasarımı Java’da Yazılım Testinin Uygulanması, Google C++ Test Framework |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program Testi Teorisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Tasarım ve Test Edilebilirlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Birim Testi | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Java’da Yazılım Testinin Uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Google C++ Test Framework | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Kabul Testleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Test Ekibi Organizasyonu | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
8 | Yazılım Testinin Kaliteye Etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Ön Hazırlık | Hafta 1 Sunumu |
2 | Program Testi Teorisi | Hafta 2 Sunumu |
3 | Tasarım ve Test Edilebilirlik | Hafta 3 Sunumu |
4 | Test Araçlarının Tasarımı | Hafta 4 Sunumu |
5 | Birim Testi | Hafta 5 Sunumu |
6 | Java’da Yazılım Testinin Uygulanması - 1 | Hafta 6 Sunumu |
7 | Java’da Yazılım Testinin Uygulanması - 2 | Hafta 7 Sunumu |
8 | Google C++ Test Framework - 1 | Hafta 8 Sunumu |
9 | Google C++ Test Framework - 2 | Hafta 9 Sunumu |
10 | Raporlama Türleri, Hata Durum Doğrulaması ve Hata Kodları | Hafta 10 Sunumu |
11 | Yazılım Güvenirliği | Hafta 11 Sunumu |
12 | Entegrasyon ve Sistem Testi | Hafta 12 Sunumu |
13 | Kabul Testleri, Test Ekibi Organizasyonu | Hafta 13 Sunumu |
14 | Yazılım Testinin Kaliteye Etkileri | Hafta 14 Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Paul Ammann, Jeff Offutt, Introduction to Software Testing, 2nd Edt. Cambridge University Press, 2016
Kshirasagar Naik, Priyadarshi Tripathy, Software Testing and Quality Assurance: Theory and Practice, 1st Edt. Wiley-Spektrum, 2008
Abu Sayed Mahfuz, Software Quality Assurance: Integrating Testing, Security, and Audit (Internal Audit and IT Audit), 1st Edt. CRC Press, Taylor&Francis Group, 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |