| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Ağları | BSM 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | VERİ İLETİŞİMİ DERSİNİ ALMIŞ OLMAK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa BALTA Arş. Gör. Kevser OVAZ AKPINAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar ağlarının sahip oldukları altyapıları, erişim yöntemlerini, ne tür uygulamalar için geliştirildiğini, diğer ağ sistemlerinden farklılıklarını, vb. anlatarak ağ sistemlerinin kuramsal ve teknolojik altyapısını öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar ağlarının sınıflandırılması, LAN teknolojileri (Ethernet), TCP/IP protokol ailesi, Alt ağ kavramı, Yönlendirme ve Yönlendirici, WAN teknolojileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ethernet teknolojisini ve türevlerini öğrenir (Ethernet) | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | WAN teknolojilerini öğrenir (ATM, ADSL) | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | TCP/IP protokol mimarisini öğrenir ve LAN/WAN teknolojileri ile ilişkilendirir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Arabağlantı cihazları arasındaki farkı yorumlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 5 | Verilen bir IP adres bloğunu alt ağlara bölebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | IP ağlarında yönlendirici protokollerinin nasıl çalıştığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
| 7 | Yönlendirici cihazının konfigürasyonunu yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 | |||
| 12 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Veri İletişimi - Bilgisayar Ağları dersleri arasında entegrasyon | [1]de ilgili konu |
| 2 | LAN-Ethernet protokolü (gelişimi, ortam erişim yöntemi) | [1]de ilgili konu |
| 3 | LAN-Ethernet protokolü (türevleri, RJ45 bağlantısı) | [1]de ilgili konu |
| 4 | WAN-ATM protokolü | [1]de ilgili konu |
| 5 | Arabağlantı Cihazları (Tekrarlayıcı, Hub, Köprü, Anahtar) | [1]de ilgili konu |
| 6 | Arabağlantı Cihazları (Tekrarlayıcı, Hub, Köprü, Anahtar) | [1]de ilgili konu |
| 7 | TCP/IP protokol mimarisi | [1]de ilgili konu |
| 8 | TCP/IP protokol mimarisi | [1]de ilgili konu |
| 9 | IP Alt ağ oluşturma | [1]de ilgili konu |
| 10 | Yıliçi Sınavı | |
| 11 | Yönlendirici | [1]de ilgili konu |
| 12 | Yönlendirme algoritmaları ve protokolleri | [1]de ilgili konu |
| 13 | Yönlendirici Konfigürasyonu | [1]de ilgili konu |
| 14 | Sanallaştırma yazılımı ve ağ simülatörü kullanarak örnek bir ağ ortamı oluşturma | [1]de ilgili konu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Bilgisayar Ağları Ders Notu, Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK |
| Ders Kaynakları | 2- Computer Networks, Andrew S.Tanenbaum, Prentice Hall |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ethernet teknolojisini ve türevlerini öğrenir (Ethernet) | ||||||||||||
| 2 | WAN teknolojilerini öğrenir (ATM, ADSL) | ||||||||||||
| 3 | TCP/IP protokol mimarisini öğrenir ve LAN/WAN teknolojileri ile ilişkilendirir | ||||||||||||
| 4 | Arabağlantı cihazları arasındaki farkı yorumlanır | ||||||||||||
| 5 | Verilen bir IP adres bloğunu alt ağlara bölebilir | ||||||||||||
| 6 | IP ağlarında yönlendirici protokollerinin nasıl çalıştığını öğrenir | ||||||||||||
| 7 | Yönlendirici cihazının konfigürasyonunu yapabilir | ||||||||||||
| 8 | |||||||||||||
| 9 | |||||||||||||
| 10 | |||||||||||||
| 11 | |||||||||||||
| 12 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 95 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||