Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi ISL 424 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama İletişiminin amacı hedef kitlenin ürün, marka veya işletmenin farkına varmasını sağlanmak işletme ve ürün hakkında tüketicileri bilgilendirmektir. Bu çevrede yapılacak faaliyetlerin nasıl planlanacağı ve pazarlama bağlamında iletişim sürecinin nasıl planlanacağı bu dersin konusudur.
Dersin İçeriği Temel pazarlama bilgisine sahip bireylerin, iletişim konundaki bilgi düzeylerini arttırmak üzere pazarlama ve iletişim konuları birlikte ve etkileşimli olarak incelenecektir. Ders uygulama yönü ile sahanın tanıtılmasını hedeflemektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder. Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
9 Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin temel ilkeleri ve iletişim teorisi
2 İkna ve iletişim psikolojisi
3 Pazarlamada iletişim engelleri ve tuzakları
4 Pazarlamada iletişim karması
5 Pazarlamada kurum içi iletişim
6 Pazarlamada sözsüz iletişim ve beden dili
7 Pazarlamada sunum teknikleri
8 Sınav haftası
9 Grup dinamikleri ve grup iletişimi
10 Satışta iletişim
11 İletişim aracı olarak halkla ilişkiler ve iletişim
12 Siber çağda pazarlama iletişimi
13 Uluslararası pazarlamada kültür ve iletişim
14 Pazarlama iletişimi etiği
Kaynaklar
Ders Notu Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
Ders Kaynakları Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi, 2011
İknanın Psikolojisi, MediaCat Kitapları, Robert B. Cialdini
Satışın Kutsal Kitabı, MediaCat Kitapları, Jeffrey Gitomer
Gizli İkna Taktikleri, Yakamoz Yayınları, Kevin Hogan
Satışın 10 Altın Kuralı (Ciltsiz), MediaCat Kitapları, A. TanerÖzdeş
Satışta Başarı, Remzi Kitabevi, Frank Bettger
Başarılı Satış Taktikleri ve Satış Öyküleri, Omega Yayınları, Timuçin Fındık
Nöro Marketing, MediaCat Kitapları, Patrick Renvoisé & Christophe Morin
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, MediaCat Kitapları, Ann Handley & C.C. Chapman
Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Kitap, Salih Seçkin Sevinç
Satış Sanatı, Optimist Kitap, Philip Delves Broughton
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Ara Sınav 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5