Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Sistemleri | ISL 308 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU, Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İş yeri düzenleme, Üretim planlama, tedarik zinciri yönetimi, proje yönetimi ve iş çizelgeleme ve sıralama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaliteye ilişkin kavramları tanımlar ve kalite yönetiminin bir işletmeye nasıl uygulanacağını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Yalın üretimi tanımlar ve yalın üretimin unsurlarını sınıflandırır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri Tasarımı | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
2 | Tedarik Zinciri Bütünleşmesi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
3 | İş Analizi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
4 | Kalite Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
5 | Bütünleşik Planlama | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
6 | Bütünleşik Planlama | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
8 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski vd. (2013) |
9 | ARA SINAV | |
10 | Yalın üretim | Krajewski vd. (2013) |
11 | Proje Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
12 | Proje Yönetimi | Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013) |
13 | Proje Yönetimi | Krajewski vd. (2013) |
14 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski vd. (2013) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya, Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Üretim Yönetimi Süreçler ve Tedarik Zincirleri, Çev. Ed.Sema Birgün, Nobel Baım Yayım. |
Ders Kaynakları | Kobu Bülent, (2009) Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, Goldratt, Eliyahu (Çeviri:Ayşe Bilge Dicleli) (1984-1992-2004)AMAÇ:Sürekli İyileştirme Süreci, Optimist yayınevi, İş Romanları Yayın No: 125 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |