| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ab Seçmeli Iv (Sporda Yetenek Seçimi) | BSE 442 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Nurullah Çelik | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması. | 
| Dersin İçeriği | Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sporda Yetenek Kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 2 | Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 4 | Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, | 
| 5 | Yetenek seçimi için gözlem yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, | 
| 6 | Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | |
| 2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | |
| 3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | |
| 4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | |
| 5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | |
| 6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | |
| 7 | Ara Sınav; | |
| 8 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | |
| 9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | |
| 10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | |
| 11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | |
| 12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile’den beklentiler | |
| 13 | Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | |
| 14 | Genel tekrar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sporda Yetenek Seçimi "Münir KURUDİREK" | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sporda Yetenek Kavramını bilir | |||||||||||||||
| 2 | Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir | |||||||||||||||
| 3 | Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir | |||||||||||||||
| 4 | Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir | |||||||||||||||
| 5 | Yetenek seçimi için gözlem yapabilir | |||||||||||||||
| 6 | Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||