Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli Iv (Spor Sosyolojisi) BSE 434 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Spor sosyolojisinin, spor bilimi içersindeki önemini kavratmak.
Dersin İçeriği Toplum bilimi olan sosyolojinin sporla olan iç içeliğini, sosyolojik açıdan sporun ne anlama geldiği anlatılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplum bilimini kavrar. Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Sporun sosyal tarafını anlar. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Toplumda eğitim sürecine sporun katkısını kavrar. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Sporun sosyal statüyü sağlamadaki önemi anlar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Sporda şiddetin sakıncalarını kavrar. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Sporda fair-play ve önemini kavrar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor sosyolojisinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihçesi.
2 Spor sosyolojisi ve sosyolojik açıdan spor kavramları.
3 Sosyolojik bazı temel kavramlar.
4 Sportif olayı teşvik eden sosyal ve ekonomik faktörler.
5 Sporda özdeşleşme nedir?
6 Sporda sapma ve şiddet (Hooliganizm).
7 ARA SINAV
8 Toplumsal ilişkiler ve spor.
9 Kültür ve spor.
10 Çocuk,oyun ve spor. Gençlik ve spor.
11 Kadın ve spor.
12 Kitle iletişim araçları ve spor.
13 Sporda amatörlük ve profesyonellik.
14 Spor,olimpiyatlar,ahlak ve fair-play.
Kaynaklar
Ders Notu Hazırlanmış ders notları.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6