Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli I (Masa Tenisi) BSE 238 4 3 + 1 4 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihi Gelişim, Müfredat Malzemelerİ bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Spin, Chop ,chop spin blok ugulamalarını bilir Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Yıllık ve altı aylık planlaması yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Forent ve beckhand tekniklerini bilir ve uygular Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Masa tenisindeki gelişmeleri takip eder Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
6 Masa tenisinin tarihi gelişimini bilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihi Gelişim, Müfredat Malzemeler
2 Isınma, Genel Kondisyon, Kondisyon çalışmalarıyla ilgili uygulamalar
3 Başlangıç çalışmaları, Toplu ve topsuz hareketler, servis
4 Oyun teknikleri; Servis ve servis karşılama teknikler
5 Düz atak Stop, şut hakkında teorik bilgi
6 Stop atak, kontra atak
7 Ara Sınav;
8 Müdafa elemanları düz, kesik
9 Spin, Chop ,chop spin blok
10 Taktik, Taktik uygulamaları
11 Maç Kombinasyonları, Maç sistemleri ile ilgili uygulamalar
12 Oyun kuralları, Defans ve loop
13 Yıllık ve altı aylık planlama, Detay planlamaları uygulaması
14 Maç kombinasyonları ve taktik
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Masa tenisi;B.Turan
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 2 6 12
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4