| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seçmeli I (Bed. Eğ. ve Sporda Fair Flay Eğ.) | BSE 265 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET SOYER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Spor ahlakının öğrencilere kazandırılması ve kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Sporda fair play anlayışı, spor ahlakı ve olimpik ahlak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Spor ahlakını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Sporda yardımlaşmayı öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Oyun kurallarına uymayı öğrenir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 4 | Fair play anlayışına sahip olur. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 5 | sporda etik kuralları bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 6 | Fair play Tarihini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Spor Kavramı | kaynaklardan ilgili konular |
| 2 | Ahlak Kavramı | kaynaklardan ilgili konular |
| 3 | Spor ahlakı, sporcu ahlakı | kaynaklardan ilgili konular |
| 4 | Yönetici ahlakı, olimpik ahlak | kaynaklardan ilgili konular |
| 5 | Cinsiyetler arası spor ahlakı, spor çevre ahlakı | kaynaklardan ilgili konular |
| 6 | Seyirci taraftar ahlakı, hakem ahlakı | kaynaklardan ilgili konular |
| 7 | Antrenör ahlakı, spor basını ahlakı | kaynaklardan ilgili konular |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Oyun kuralları ve ahlaki davranış | kaynaklardan ilgili konular |
| 10 | Oyun kurallarına uyma mecburiyeti | kaynaklardan ilgili konular |
| 11 | Kural bilinci ve gelişim aşamaları | kaynaklardan ilgili konular |
| 12 | Kural bilincinin gelişimi aşamalarında kural uygulama etkisi. | kaynaklardan ilgili konular |
| 13 | Ahlaki gelişimde beden eğitimi dersinin etkisi | kaynaklardan ilgili konular |
| 14 | Serbest zaman sporunun ahlaki gelişime etkisi | kaynaklardan ilgili konular |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ŞAHİN, M., KAR, M., Sporda Şiddet ve Saldırganlık , Nobel Yay., Ankara, 2002 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Spor ahlakını bilir. | |||||||||||||||
| 2 | Sporda yardımlaşmayı öğrenir | |||||||||||||||
| 3 | Oyun kurallarına uymayı öğrenir | |||||||||||||||
| 4 | Fair play anlayışına sahip olur. | |||||||||||||||
| 5 | sporda etik kuralları bilir. | |||||||||||||||
| 6 | Fair play Tarihini bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||