| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ab Seçmeli III (Sportif Gösteriler) | BSE 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Milli bayramlarda hazırlanan sportif gösterilerin ve diğer sportif gösterilerin hazırlık ve uygulama aşamaları. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sportif gösteriler için kişi sayısı oluşturmayı anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 2 | Sportif gösteriler için koreografi yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, Anlatım, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Ödev, |
| 3 | Sportif gösterilere müzik uygular. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
| 4 | Sportif gösterilerde yer hareketleri yapar. | Grup Çalışması, Anlatım, Gösteri, | Performans Görevi, |
| 5 | Sportif gösterilerde kıyafet ve alet kullanımı anlar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Sportif gösterileri yönetir. | Rol Oynama, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Saha içi gösteriler | [1] Sayfa 9 |
| 2 | Senaryo hazırlama | [1] Sayfa 9-10 |
| 3 | Öğrenci sayısı belirleme, alet seçimi | [1] Sayfa 10-11 |
| 4 | Sahne hazırlanması | [1] Sayfa 11 |
| 5 | Koreografik şekillerin belirlenmesi | [1] Sayfa 11-17 |
| 6 | Koreografi oluşturma | [1] Sayfa 22-24 |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Saha giriş çıkışlar | [1] Sayfa 37 |
| 9 | Sahanın kodlanması | [1] Sayfa 38 |
| 10 | Müzik seçimi | [1] Sayfa 47 |
| 11 | Yer harekeleri | [2] Sayfa 143 |
| 12 | Jimnastik Koreografisi | [2] Sayfa 146 |
| 13 | Gösteri örneği | [1] Sayfa 121 |
| 14 | Gösteri örneği | [1] Sayfa232 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] ARACI H.19 Mayıs Gösterileri Nobel Yayınları, Ankara, 2006 [2] ARACI H Okullarda Beden EğitimiAnkara,1998 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sportif gösteriler için kişi sayısı oluşturmayı anlar. | |||||||||||||||
| 2 | Sportif gösteriler için koreografi yapar. | |||||||||||||||
| 3 | Sportif gösterilere müzik uygular. | |||||||||||||||
| 4 | Sportif gösterilerde yer hareketleri yapar. | |||||||||||||||
| 5 | Sportif gösterilerde kıyafet ve alet kullanımı anlar. | |||||||||||||||
| 6 | Sportif gösterileri yönetir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||